Probleme - Carnet de munca

Discutii privind litigiile de munca
Post Reply
Dolores_RKT

Probleme - Carnet de munca

Post by Dolores_RKT » 01 May 2007, 09:23

Buna. Am si eu o problema cu cartea de munca.

De curand mi-am dat demisia de la firma la care lucrez(la 02.04.2007). Am inteles ca demisia devine efectiva incepand cu data de 17.04.2007. Problema este ca nici pana acum nu mi-am luat cartea de munca si eu am nevoie de ea la noul serviciu. Exista un termen legal in care trebuie firma sa-mi dea cartea de munca(si ce lege stipuleaza chestia asta) ? Si daca nu i-mi dau cartea de munca in timpul asta ce pot sa fac ?

La firma la care ma angajez acum am dat un concurs & examen si am fost anuntat pe 30.03.2007 ca am castigat. Din momentul ala trebuia sa mai stau 2 saptamani pentru eventuale contestari ale rezultatului si dup-aia puteam sa ma angajez. Ei cat pot sa astepte dupa mine sa le duc cartea de munca ?(d-na de la personal mi-a zis ca-i trebuie cartea de munca sa ma angajeze, nu vrea numai dovada ca am terminat lucrul in partea astalalta). Daca nu ma mai angajeaza firma asta pt. ca n-am cartea de munca pot sa dau in judecata firma la care am lucrat ? Care este calea de urmat si ce pot sa obtin ?

Multumesc.

judge

Post by judge » 01 May 2007, 12:54

La expirarea preavizului inceteaza CIM conform art. 79 alin. 1 din Codul Muncii. Firma este obligata ca in maxim 5 zile sa emita decizia de incetare a CIM si sa o inregistreze la ITM, impreuna cu statele de salarii aferente.

Termenul este de 5 zile.

Firma pastreaza la sediu cartile de munca sau la biroul ITM?
Ai primit un exemplar din decizia de incetare a CIM vizata de ITM?

Dute pana la biroul teritorial al Inspectiei Muncii si verifica care este situatia.

In cazul unei noi angajari firma are obligatia ca in maxim 20 zile de la incheierea unui nou CIM sa depuna actele la ITM.
Deci daca vei fi angajata din data de 16 aprilie sa zicem, firma ar trebui sa depuna actele la ITM pana prin 7 mai.
Poti insa sa dai o declaratie pe propria raspundere ca, carnetul tau de munca se afla la ITM din localitatea X pentru a fi incheiat avand in vedere faptul ca firma la care ai lucrat anterior inca nu si-a indeplinit obligatiile.

Incheierea contractului individual de munca este posibila si fara prezenta materiala a carnetului de munca. Nu vad de ce noua firma nu porneste procedurile de angajare, ca doar va aparea si carnetul de munca.
Daca noua firma chiar doreste sa te angajeze nu ii va impiedica lipsa momentata a carnetului de munca. Sunt solutii.

Cat priveste actionarea in judecata este posibila, dar incearca sa rezolvi problema altfel.

Dolores_RKT

Post by Dolores_RKT » 02 May 2007, 09:16

Multumes pt. raspuns.

Firma pastreza la sediu cartile de munca.
Nu am primit o decizie de incetare a CIM. O copie este la fel de buna sau trebuie original ? Asta trebuie sa o iau de la firma sau de la ITM ?

In cat timp trebuie sa-mi completeze ITM cartea de munca din momentul in care a fost depusa de firma ?

Multumesc

sscatalin

Post by sscatalin » 02 May 2007, 10:03

Dolores_RKT wrote:Multumes pt. raspuns.

Firma pastreza la sediu cartile de munca.
Nu am primit o decizie de incetare a CIM. O copie este la fel de buna sau trebuie original ? Asta trebuie sa o iau de la firma sau de la ITM ?

In cat timp trebuie sa-mi completeze ITM cartea de munca din momentul in care a fost depusa de firma ?

Multumesc
HOp si eu. Am o situatie oarecum asemanatoare si nu pre stiu s-o descurc. Poate ma lamuriti si pe mine.

SO, firma e in faliment. Isi pune angajatii sa demisioneze in bloc. Ceea ce se intampla. Cand sa-si ia oamenii cartile de munca, afla ca tre sa discute cu un lichidator. Lichidatorul le spune ca nu are cartile de munca sa incerce la ITM Bucuresti. LA ITM Bucuresti le se spune ca cineva de la firma :x le-a ridicat pe toate. Firma nu mai exista, repet. Oamenii a cerut o imputernicire, un nume, ceva. Li s-a intors spatele. S-au dus inapoi la lichidator care a spus ca nu le-a luat nimeni de la ei si ca nu are ce sa le faca.

Unul din angajati si-a gasit un loc de munca si vrea cartea de munca...Ce sa fac sa i-o recuperez si pe cine sa chem in judecat?Lichidatorul, ITM-ul???

judge

Post by judge » 03 May 2007, 18:06

1. Pentru DOLORES: Firma trebuie sa iti emita decizia de concediere, care trebuie sa contina stampila si semnatura administratorului/directorului in original. Daca societatea are aprobare pentru pastrarea carnetelor de munca are si un inspector de resurse umane acreditat care are obligatia sa faca mentiunile necesare in carnetul de munca si sa il incheie. Acest lucru in maxim 5 zile de la data emiterii deciziei. De la ITM nu ai ce sa ridici. Decizia se ridica deci de la sediul societatii care a emis-o(angajatorul).
Daca tergiverseaza emiterea deciziei sau eliberarea carnetului de munca te poti duce sa faci o reclamatie la ITM.
Consilier juridic sau avocat nu au? Ma indoiesc ca nu respecta atat de flagrant legea. Sau sunt alte probleme? Lipsa statelor de salarii, lipsa notei de lichidare, pagube aduse societatii?

2. Pentru sscatalin: Cum adica angajatii au deminsionat in bloc? E caz clar de concediere prin desfiintarea posturilor(fara vina salariatilor)!!!!
Cine a ridicat carnetele de munca??? Carnetul de munca se elibereaza de ITM DOAR angajatului caruia ii apartine, pentru 49 de ore maxim, la nevoie, sau la incetarea raporturilor de munca cu angajatorul!!!! Poti sa faci o reclamatie scrisa la ITM impotriva celui care a eliberat fara drept carnetele de munca. Poti sa ceri lamuriri lichidatoruli. Poti sa actionezi in instanta societatea comerciala care va fi reprezentata de lichidator. cel care isi face acum angajarea poate sa declare ca a pierdut carnetul de munca. Se publica anuntul in Monitorul Oficial si se emite un nou carnet de munca. Problema apare insa cu perioada lucrata anterior pe carnetul de munca.

valic

Post by valic » 03 May 2007, 19:17

judge a scris:
Daca societatea are aprobare pentru pastrarea carnetelor de munca are si un inspector de resurse umane acreditat care are obligatia sa faca mentiunile necesare in carnetul de munca si sa il incheie
Te contrazic si-ti spun ca aici pe la noi (Buc.), cartile de munca se pastreaza la firma, chiar daca soc.respectiva nu are un inspector de res.umane. La ITM e nebunie si atunci le e mai simplu asa.Fara aprobare, fara alte formalitati.

Pt. Dolores_RKT: Vezi ca pe c.i.m. ai un numar de inregistrare +numele celui care se ocupa de soc.voastra.Mergi la acest inspector si o sa-ti spuna ce trebuie. Cat despre viitoarea angajatoare, nu are cum sa se impidice de cartea de munca. In situatia data ei vor merge la Itm. cu cim+declaratia ta din care sa reiasa ca ai carte de munca si te obligi sa o iei in termen de........... .

judge

Post by judge » 03 May 2007, 19:22

Chiar ca e nebunie!!! Fara inspector acreditat???? Oricum ITM va trebui sa ia masuri in aceste situatii, ca daca nu, in caz de litigiu vor avea si ei probleme.

valic

Post by valic » 03 May 2007, 19:29

Sunt prea multe firme, prea multi angajati si.....prea putin personal si spatiu, de altfel.Marea majoritate a inspectorilor procedeaza asa.

Dolores_RKT

Post by Dolores_RKT » 16 May 2007, 13:23

OK. Multumesc mult pentru raspunsuri. Dak va vine sa credeti dupa o luna nu trimisese inca la ITM cartea de munca. Am rezolvat in cele din urma cu o colega care se mai ocupa de chestiile astea.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests