autorizatie functionare -primarie

Succesiuni, Terenuri, Constructii, Dezmembraminte, Societati Comerciale
4wings

Post by 4wings » 12 Aug 2005, 14:46

Chiar fiind vorba de societati comerciale daca desfasoara la punctele de lucru activitatile pentru care au solicitat certificatele constatatoare de la Registrul Comertului si care intra sub incidenta OG nr. 99/2000, privind comercializarea produselor si serviciilor de poata, este necesara obtinerea unui acord de functionare de la Primarie, care costa 950 de mii de lei vechi. Asa cum spunea Elias, "in anexa nr. 3 la OG nr. 99/2000 sunt stabilite produsele si serviciile de piata care intra sub incidenta acestui act normativ", in mare parte activitati de comert, dar si cateva servicii. in cazul nerespectarii formalitatii obtinerii acestei hartii (pentru care se umbla anual la Primarie si se asteapta pana la o luna eliberarea ei) amenzile sunt usturatoare si nu merita. nu e vorba de un aviz de principiu, ci de acord de functionare. in spatele formularului tip se ataseaza certificatul de inregistrare al firmei, certificatul constatator cu obiectele de activitate autorizate, actele de spatiu. pentru restaurante, baruri si fast-food-uri se mai completeaza o fisa tehnica cu date despre nr de locuri, suprafete, materiale, destinatia incaperilor, personal. asta-i treaba.

micutu50

Re: autorizatie functionare -primarie

Post by micutu50 » 15 Feb 2011, 20:22

in legatura cu autorizatia de functionare de la primarie ... lucrez la o firma din bucuresti care a deschis punct secundar de lucru la satu mare intr-un sat care apartine de un oras din judet. ma puteti ajuta ce acte am nevoie pentru a primi autorizatie de functionare de la primarie ... vreau sa specific ca este vorba de o balastiera .

va multumesc

angel

Re: autorizatie functionare -primarie

Post by angel » 17 Feb 2011, 00:09

intrati pe situl primariei(consiliului local)respectiv si va spun ei ce si cum....sau ai sunati...sunt HCL-uri

Guest

Re: autorizatie functionare -primarie

Post by Guest » 11 Jan 2015, 10:53

Buna ziua tuturor,

autorizarea de care vorbiti, este solocitata in mod corect. Baza legala: Legea nr.571/2003, titlul IX (Codul fiscal, partea referitoare la impozitele si taxele locale). Taxa respectiva intra in categoria "alte taxe", care se stabileste de CL al UAT respectiv, limtele minime si maxime fiind redate in codul fiscal.
Daca dooriti alte detalii, va stau la dispozitie.

IonutCoco

Re: autorizatie functionare -primarie

Post by IonutCoco » 19 Jun 2015, 13:14

SRL, Detin un Mobilier cu care doresc sa comercializez produse pe raza Judetului la diferite targuri, festivaluri, evenimente publice organizate. Este necesara Autorizatie de Functionare de la Primaria Municipiului? Va multumesc.

Guest

Re: autorizatie functionare -primarie

Post by Guest » 19 Jun 2015, 13:49

Tin sa precizez ca nu doresc autorizatie pt ocuparea domeniului public, vreau autorizatie prin care sa comercializez produsele in alt Municipu fata de unde a fostinfiita SC, nu va fi punct de lucru fix. Comert Ambulant. Vreau sa merg pe targuri si festivaluri fara sa ma inchiida anumiti domni functionari de la Primarie.

Guest

Re: autorizatie functionare -primarie

Post by Guest » 19 Jun 2015, 13:51

Din punct de vedere legal Primaria are dreptul sa nu elibereze Autorizatia de Functionare?
Multumesc frumos. Stima si respect. Ionut

dima neculai

Re: autorizatie functionare -primarie

Post by dima neculai » 04 Nov 2015, 09:08

Aceasta este toata legislatia in domeniu.
Primaria NU ARE DREPTUL SA EMITA AUTORIZATIE DE FUNCTIONARE, cel mult un accord, dar care nu ar trebui platit.
Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice
Art. 4. - Art. 4. a fost modificat prin Ordonanţă de urgenţă 75/2004 la 11/11/2004
Autorizarea funcţionării solicitanţilor se face cu îndeplinirea procedurii prevăzute de prezenta lege şi de actele normative speciale, armonizate cu prevederile prezentei legi.
Art. 5. - Art. 5. a fost modificat prin Ordonanţă de urgenţă 75/2004 la 11/11/2004
(1) Prin autorizarea funcţionării, în sensul prezentei legi, se înţelege asumarea de către solicitant a responsabilităţii privitoare la legalitatea desfăşurării activităţilor declarate.

Procedura autorizării funcţionării

Art. 15. - Art. 15. a fost modificat prin Ordonanţă de urgenţă 75/2004 la 11/11/2004
(1) În vederea eliberării de către biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal a certificatului de înregistrare conţinând codul unic de înregistrare sau, după caz, a certificatului de înscriere de menţiuni, solicitantul are obligaţia să depună, o dată cu cererea de înregistrare şi actele doveditoare, declaraţia-tip pe propria răspundere, semnată de asociaţi sau de administratori, din care să rezulte, după caz, că:
a) persoana juridică nu desfăşoară, la sediul social sau la sediile secundare, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani;
Aplicare.
b) persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii, pentru activităţile precizate în declaraţia-tip.
Aplicare.
Litera a fost modificată prin Lege 159/2007 la 15/06/2007
(2) Orice modificare cu privire la cele declarate atrage obligaţia solicitantului de a depune la biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal o nouă declaraţie-tip pe propria răspundere corespunzătoare modificărilor intervenite.
Aplicare.
(3) Oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal înregistrează în registrul comerţului datele din declaraţiile-tip prevăzute la alin. (1) şi (2).
Art. 16. - «abrogat»
Art. 17. - Art. 17. a fost modificat prin Ordonanţă de urgenţă 75/2004 la 11/11/2004
(1) Procedura de autorizare a funcţionării pe baza declaraţiei-tip pe propria răspundere se desfăşoară prin intermediul biroului unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, la care solicitantul are obligaţia înregistrării sediului social sau secundar.
(2) Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, prin birourile unice, efectuează următoarele activităţi:
a) primesc, verifică şi înregistrează cererile de înregistrare şi actele depuse în susţinerea acestora, precum şi declaraţiile-tip prevăzute la art. 15;
b) încasează taxele şi tarifele pentru operaţiunile efectuate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, precum şi cele datorate altor autorităţi implicate în procedura de înregistrare;
c) ţin în sistem computerizat evidenţa declaraţiilor-tip prevăzute la art. 15;
d) transmit autorităţilor publice competente declaraţiile-tip prevăzute la art. 15, în copie, şi, pe cale electronică, datele de identificare ale persoanelor juridice înregistrate în registrul comerţului;
e) completează şi emit în termen certificatele constatatoare privind înregistrarea declaraţiilor-tip prevăzute la art. 15, potrivit prezentei legi;
f) urmăresc termenele prevăzute de prezenta lege şi eliberează solicitanţilor certificatele de înregistrare, certificatele de înscriere de menţiuni, încheierile judecătorului-delegat, precum şi certificatele constatatoare prevăzute la lit. e).
Art. 171. - Art. 17^1. a fost introdus prin Ordonanţă de urgenţă 75/2004 la 11/11/2004.
(1) Biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, pe baza declaraţiilor-tip prevăzute la art. 15, eliberează solicitanţilor certificate constatatoare care atestă că:
a) s-a înregistrat declaraţia-tip pe propria răspundere, din care rezultă că la sediul social sau secundar nu se desfăşoară activităţile prevăzute în actul constitutiv sau modificator;
Aplicare.
b) s-a înregistrat declaraţia-tip pe propria răspundere, din care rezultă că sunt îndeplinite condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii, pentru activităţile declarate;
Litera a fost modificată prin Lege 159/2007 la 15/06/2007
c) s-a înregistrat declaraţia-tip pe propria răspundere, din care rezultă modificările intervenite faţă de declaraţia-tip anterioară.
Aplicare.
(2) Certificatele constatatoare prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) se eliberează o dată cu certificatul de înregistrare sau certificatul de înscriere de menţiuni.
(3) Pentru sediul social şi pentru fiecare sediu secundar se va elibera câte un certificat constatator care atestă că s-au înregistrat declaraţiile-tip prevăzute la art. 15.
(4) Certificatele constatatoare prevăzute la alin. (1) au regimul prevăzut la art. 4 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 172. - Art. 17^2. a fost introdus prin Ordonanţă de urgenţă 75/2004 la 11/11/2004.
(1) În vederea efectuării controlului de către autorităţile publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 15, oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal transmite acestora copiile declaraţiilor-tip şi, pe cale electronică, datele de identificare ale persoanelor juridice, în termen de 3 zile de la data înregistrării în registrul comerţului.
(2) Autorităţile publice competente prevăzute la alin. (1) sunt:
- «abrogat»
- direcţiile de sănătate publică teritoriale din subordinea Ministerului Sănătăţii sau ministerele cu reţea proprie de sănătate publică;
- Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor sau ministerele cu reţea sanitară veterinară proprie;
- autorităţile publice teritoriale de protecţie a mediului din subordinea Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor;
- inspectoratele teritoriale de muncă din subordinea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.
Art. 173. - Art. 17^3. a fost introdus prin Ordonanţă de urgenţă 75/2004 la 11/11/2004.
(1) În cazul în care autorităţile publice competente constată că nu sunt îndeplinite condiţiile legale de funcţionare, notifică acest fapt solicitantului, la sediul înregistrat, acordând un termen de remediere a neregularităţilor constatate. Termenul curge de la data primirii notificării şi poate fi prelungit la cererea expresă a solicitantului, adresată autorităţii publice competente.
(2) În cazul în care neregularităţile nu sunt remediate, autorităţile publice competente notifică oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal actul prin care s-a interzis desfăşurarea activităţii, în termen de 3 zile de la emiterea acestuia, pentru a fi înregistrat din oficiu în registrul comerţului.
Art. 18. - «abrogat»
Art. 19. - «abrogat»

Art. 20. - «abrogat»

Art. 21. - «abrogat»

Art. 22. - «abrogat»

Art. 23. - «abrogat»

Art. 24. - «abrogat»

Art. 25. - Art. 25. a fost modificat prin Ordonanţă de urgenţă 75/2004 la 11/11/2004
Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale asigură condiţiile necesare pentru arhivarea tuturor documentelor aferente procedurii de autorizare a funcţionării pe baza declaraţiei-tip pe propria răspundere.




Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001
Primarul
Art. 62. - (1) Primarul reprezintă unitatea administrativ-teritorială în relaţiile cu alte autorităţi publice, cu persoanele fizice sau juridice române ori străine, precum şi în justiţie.
(2) Semnul distinctiv al primarului este o eşarfă în culorile drapelului naţional al României.
(3) Eşarfa va fi purtată, în mod obligatoriu, la solemnităţi, recepţii, ceremonii publice şi la celebrarea căsătoriilor.
(4) Modelul eşarfei se stabileşte prin hotărâre a Guvernului.
Art. 63. - (1) Primarul îndeplineşte următoarele categorii principale de atribuţii:
a) atribuţii exercitate în calitate de reprezentant al statului, în condiţiile legii;
b) atribuţii referitoare la relaţia cu consiliul local;
c) atribuţii referitoare la bugetul local;
d) atribuţii privind serviciile publice asigurate cetăţenilor;
e) alte atribuţii stabilite prin lege.
(2) În temeiul alin. (1) lit. a), primarul îndeplineşte funcţia de ofiţer de stare civilă şi de autoritate tutelară şi asigură funcţionarea serviciilor publice locale de profil, atribuţii privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor, referendumului şi a recensământului. Primarul îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin lege.
(3) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. b), primarul:
a) prezintă consiliului local, în primul trimestru, un raport anual privind starea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ-teritoriale;
b) prezintă, la solicitarea consiliului local, alte rapoarte şi informări;
c) elaborează proiectele de strategii privind starea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ-teritoriale şi le supune aprobării consiliului local.
(4) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. c), primarul:
a) exercită funcţia de ordonator principal de credite;
b) întocmeşte proiectul bugetului local şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar şi le supune spre aprobare consiliului local;
c) iniţiază, în condiţiile legii, negocieri pentru contractarea de împrumuturi şi emiterea de titluri de valoare în numele unităţii administrativ-teritoriale;
d) verifică, prin compartimentele de specialitate, corecta înregistrare fiscală a contribuabililor la organul fiscal teritorial, atât a sediului social principal, cât şi a sediului secundar.
(5) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. d), primarul:
a) coordonează realizarea serviciilor publice de interes local prestate prin intermediul aparatului de specialitate sau prin intermediul organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local;
b) ia măsuri pentru prevenirea şi, după caz, gestionarea situaţiilor de urgenţă;
c) ia măsuri pentru organizarea executării şi executarea în concret a activităţilor din domeniile prevăzute la art. 36 alin. (6) lit. a) -d);
d) ia măsuri pentru asigurarea inventarierii, evidenţei statistice, inspecţiei şi controlului efectuării serviciilor publice de interes local prevăzute la art. 36 alin. (6) lit. a) -d), precum şi a bunurilor din patrimoniul public şi privat al unităţii administrativ-teritoriale;
e) numeşte, sancţionează şi dispune suspendarea, modificarea şi încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă, în condiţiile legii, pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate, precum şi pentru conducătorii instituţiilor şi serviciilor publice de interes local;
f) asigură elaborarea planurilor urbanistice prevăzute de lege, le supune aprobării consiliului local şi acţionează pentru respectarea prevederilor acestora;
g) emite avizele, acordurile şi autorizaţiile date în competenţa sa prin lege şi alte acte normative;
h) asigură realizarea lucrărilor şi ia măsurile necesare conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecţiei mediului şi gospodăririi apelor pentru serviciile furnizate cetăţenilor.
(6) Pentru exercitarea corespunzătoare a atribuţiilor sale, primarul colaborează cu serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din unităţile administrativ-teritoriale, precum şi cu consiliul judeţean.
(7) Numirea conducătorilor instituţiilor şi serviciilor publice de interes local se face pe baza concursului organizat potrivit procedurilor şi criteriilor aprobate de consiliul local, la propunerea primarului, în condiţiile legii. Numirea se face prin dispoziţia primarului, având anexat contractul de management.


Ordonanţa nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă
Art. 6. - (1) Comerţul în zone publice se desfăşoară în structuri de vânzare cu sediu fix sau ambulant.
(2) Exercitarea activităţii de comercializare în zone publice este supusă acordului autorităţilor administraţiilor publice locale sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz, cu respectarea regulamentelor proprii ale acestora şi a planurilor de urbanism.
(3) Prevederile alin. (2) se aplică şi în cazul transferului, mutării sau extinderii unui exerciţiu comercial, precum şi în cazul modificărilor aduse structurii de vânzare.
Art. 7. - Acordul prevăzut la art. 6 alin. (2) nu se eliberează în următoarele cazuri:
a) contravine planului general de dezvoltare urbană şi criteriilor generale privind determinarea zonelor şi locurilor de vânzare din localităţi;
b) aduce prejudicii spaţiilor aflate în incinta sau în apropierea unor clădiri de valoare arhitectonică deosebită ori cu valoare de patrimoniu;
c) exerciţiul comercial se face în spaţii improvizate;
d) se încalcă dispoziţiile prezentei ordonanţe
Obligaţiile şi răspunderile autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale

Art. 11. - Autorităţile administraţiei publice asigură dezvoltarea armonioasă a reţelei şi tipurilor de distribuţie şi promovarea întreprinderilor mici şi mijlocii cu activitate de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă.
Art. 12. - (1) Autorităţile administraţiei publice locale stabilesc strategia de dezvoltare a reţelei de distribuţie, având drept obiective:
a) sprijinirea creării unei reţele de distribuţie care să asigure servicii de calitate consumatorilor şi care să răspundă necesităţilor de consum ale acestora şi marcarea acesteia în documentaţiile de urbanism întocmite;
b) dezvoltarea armonioasă a reţelei şi tipurilor de distribuţie cu respectarea principiului liberei concurenţe;
c) armonizarea principiilor urbanismului cu cele de mediu;
d) protejarea patrimoniului arhitectural, istoric şi de mediu prin menţinerea caracterului sitului;
e) dezvoltarea şi revigorarea reţelei de distribuţie în zonele montane, rurale şi defavorizate şi susţinerea creării de servicii de piaţă în aceste zone;
f) stimularea dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii cu activitate comercială în scopul creşterii competitivităţii acestora şi gradului de ocupare a forţei de muncă;
g) asigurarea şi dezvoltarea unui sistem de baze de date privind reţeaua de distribuţie;
h) respectarea legislaţiei în vigoare din domeniul urbanismului pentru structurile de vânzare şi de prestări de servicii de piaţă.
(2) Autorităţile administraţiei publice locale stabilesc criteriile de dezvoltare urbanistică a sectorului comercial pentru determinarea:
a) suprafeţelor destinate activităţilor comerciale, în special pentru cele cu structuri de vânzare cu suprafaţă medie şi mare;
b) modului de încadrare a suprafeţelor structurilor de vânzare pentru protejarea lucrărilor de artă, a edificiilor cu valoare arhitectonică, istorică sau arheologică, precum şi a mediului în centrele istorice şi în localităţile de interes turistic;
c) amplasamentelor spaţiilor de parcare aferente diverselor structuri de vânzare, conform reglementărilor legale în vigoare.
(3) Autorităţile administraţiei publice locale asigură corelarea autorizării desfăşurării unui exerciţiu comercial într-o structură de vânzare, cu conţinutul certificatului de urbanism şi al autorizaţiei de construire.
(4) Autorităţile administraţiei publice locale, în stabilirea strategiei de dezvoltare conform alin. (1), au în vedere următoarele caracteristici teritoriale:
a) zone urbane omogene, prin realizarea unei corelări integrate între centru şi periferie;
b) zone periferice pentru care trebuie individualizate criterii de dezvoltare omogenă, în scopul integrării acestora într-un cadru urbanistic coerent;
c) centre istorice, în scopul promovării unor activităţi comerciale adecvate şi al protejării zonelor cu valoare istorică şi artistică;
d) zone cu mică concentrare demografică, în scopul dezvoltării şi/sau îmbunătăţirii infrastructurii;
e) zone situate pe traseele autostrăzilor şi drumurilor naţionale, în scopul dezvoltării structurilor de vânzare;
f) zone defavorizate.
(5) În zonele publice autorităţile administraţiei publice locale, în scopul satisfacerii intereselor consumatorilor, stabilesc, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare:
a) criteriile generale ce trebuie respectate în determinarea zonelor şi amplasamentelor structurilor de vânzare din localităţi;
b) modalităţile de organizare a pieţelor şi târgurilor;
c) periodicitatea şi tipologia pieţelor şi târgurilor;
d) criteriile de atribuire a amplasamentelor structurilor de vânzare.
(6) În scopul promovării şi protejării activităţii comerciale în zonele periferice ale oraşelor, precum şi în zonele rurale, montane sau defavorizate, autorităţile administraţiei publice locale, prin hotărâri ale consiliilor locale, pot acorda, în condiţiile legii, înlesniri la plata impozitelor şi taxelor datorate bugetelor locale.
(7) Pentru elaborarea strategiilor şi criteriilor, conform prezentului articol, autorităţile administraţiei publice locale consultă asociaţiile profesionale, asociaţiile consumatorilor, organizaţiile patronale, reprezentanţi ai societăţilor comerciale şi ai camerelor de comerţ şi industrie teritoriale.
Art. 13. - Pentru zone sau edificii cu valoare arhitectonică, istorică sau arheologică şi pentru zone turistice, autorităţile administraţiei publice locale pot acorda, în limita competenţelor legale, facilităţi financiare comercianţilor care contribuie prin efort propriu la reabilitarea sau la restaurarea acestora.
Art. 14. - (1) Autorităţile administraţiei publice, camerele de comerţ şi industrie şi societăţile comerciale, precum şi alte persoane fizice sau juridice interesate pot să organizeze cursuri de pregătire şi perfecţionare profesională în domeniul comercializării produselor şi serviciilor de piaţă prevăzute în anexă, cu condiţia ca acestea să fie autorizate conform legislaţiei în vigoare.
(2) Cursul profesional va conţine ca obiecte de studiu materii adecvate pentru a garanta însuşirea normelor şi reglementărilor cu privire la sănătatea, securitatea şi informarea consumatorilor, la comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, precum şi însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă.
Art. 15. - Art. 15. a fost modificat prin Ordonanţă de urgenţă 22/2012 la 07/06/2012
Art. 15. - a fost modificat prin Ordonanţă de urgenţă 22/2012 la 04/07/2013
În vederea avizării amplasării structurilor de vânzare cu suprafaţă mare, Comisia tehnică de amenajare a teritoriului şi urbanism, constituită potrivit Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, va fundamenta din punct de vedere tehnic emiterea avizului arhitectului-şef pentru documentaţiile de amenajare a teritoriului şi urbanism, ţinând seama de reglementările în vigoare privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, precum şi de următoarele criterii cu privire la impactul urbanistic al amplasării în raport cu dezvoltarea urbană durabilă şi integrată a localităţii:


a) compatibilitatea funcţională cu reglementările cuprinse în planurile de urbanism general şi zonal în vigoare;
b) asigurarea de către dezvoltator a suprafeţei adecvate a terenului de amplasament şi a condiţiilor de ocupare şi utilizare;
c) armonizarea plastic-volumetrică şi arhitecturală cu caracterul zonei;
d) asigurarea de către dezvoltator a accesibilităţii, a căilor de acces public şi de deservire, a parcajelor, a circulaţiei pietonale, a accesului consumatorilor, direct şi prin intermediul reţelelor de transport;
e) impactul acceptabil al traficului generat şi atras asupra circulaţiei generale şi asupra transportului public;
f) asigurarea de către dezvoltator a racordurilor şi solicitărilor de capacităţi şi servicii pentru reţele tehnico-edilitare, astfel încât să nu genereze disfuncţii ale infrastructurii urbane;
g) în cazul parcurilor comerciale şi al hipermagazinelor, amplasarea în afara zonelor construite protejate, constituite conform legii, sau a zonelor de protecţie a monumentelor şi siturilor istorice.


Art. 5. - Aplicare.
(1) Orice exerciţiu comercial se desfăşoară numai de către comercianţi autorizaţi în condiţiile legii.
(2) Exercitarea de activităţi comerciale cu produse din sectorul alimentar şi de alimentaţie publică necesită cunoştinţe de specialitate şi se efectuează cu personal calificat, conform normelor de aplicare a prezentei ordonanţe.
(3) În termen de un an de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, personalul angajat în efectuarea de activităţi comerciale cu produse din sectorul alimentar şi de alimentaţie publică va trebui să îndeplinească una dintre următoarele cerinţe profesionale:
a) să fi absolvit un curs de specialitate pentru comercializarea produselor alimentare şi/sau de alimentaţie publică, organizat conform legislaţiei în vigoare;
b) să fi desfăşurat cel puţin 2 ani de activitate profesională de comercializare de produse alimentare şi/sau de alimentaţie publică şi să fi absolvit un curs de noţiuni fundamentale de igienă, organizat în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.


Art. 76. - Contravenţiile prevăzute la art. 73 se constată şi se sancţionează de către:
a) organele de control abilitate ale primăriilor, pentru cele prevăzute la pct. 1-4, 6-11, 13 şi 201-23
1. desfăşurarea oricărui exerciţiu comercial cu încălcarea prevederilor art. 5 alin. (1), cu suspendarea activităţii comerciale până la data autorizării şi cu amendă:
a) de la 200 lei la 500 lei pentru structurile de vânzare cu suprafaţă mică;
b) de la 500 lei la 1.000 lei pentru structurile de vânzare cu suprafaţă medie;
c) de la 1.000 lei la 2.000 lei pentru structurile de vânzare cu suprafaţă mare;
d) de la 100 lei la 200 lei pentru comercianţii ambulanţi;
e) de la 500 lei la 1.000 lei pentru comercianţii care practică vânzări în afara spaţiilor comerciale şi pentru cei care practică vânzări directe;
2. nerespectarea prevederilor art. 5 alin. (2), cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei;
3. comercializarea de produse şi servicii de piaţă, altele decât cele înscrise în autorizaţia de funcţionare, cu amendă de la 100 lei la 1.000 lei;
4. nerespectarea prevederilor art. 9, cu amendă de la 200 lei la 2.000 lei;
6. vânzările de lichidare efectuate în alte cazuri decât cele prevăzute la art. 18 lit. a)-g), cu amendă de la 2.000 lei la 10.000 lei şi cu sistarea operaţiunilor de lichidare;
7. nerespectarea prevederilor art. 19 alin. (1) şi ale art. 27 alin. (2), cu privire la notificare, cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei;
8. neprezentarea la solicitarea organelor de control abilitate a documentelor legale privind justificarea situaţiei care a motivat lichidarea, conform dispoziţiilor cuprinse în art. 19 alin. (2), cu amendă de la 2.000 lei la 10.000 lei;
9. nerespectarea prevederilor art. 20, 23 şi 24, cu amendă de la 2.000 lei la 10.000 lei şi cu sistarea vânzărilor de lichidare sau de soldare, după caz;
10. realizarea vânzărilor de soldare în alte perioade decât cele prevăzute la art. 27 alin. (1), cu amendă de la 2.000 lei la 10.000 lei şi cu sistarea vânzărilor de soldare;
11. neprezentarea, la solicitarea organelor de control abilitate, a documentelor legale justificative, conform prevederilor art. 26 şi 31, cu amendă de la 2.000 lei la 10.000 lei;
13. utilizarea denumirii "soldare/solduri/soldări" sau a sinonimelor acesteia, în cazuri în care aceasta nu este în legătură cu o operaţiune de soldare astfel cum este definită de prezenta ordonanţă, cu amendă de la 2.000 lei la 10.000 lei şi cu interzicerea practicării acestei denumiri
21. nerespectarea prevederilor art. 70 alin. (2), cu amendă de la 100 lei la 500 lei;
Art. 70. - Aplicare.
(1) Pentru produsele comercializate în vrac, care sunt cântărite sau măsurate în prezenţa consumatorului, dispoziţiile art. 68 alin. (1) nu se aplică.
(2) Informaţiile furnizate de aparatele de măsură utilizate pentru determinarea cantităţii produselor vândute în vrac trebuie să fie clare şi vizibile pentru consumator


22. exercitarea de activităţi de comerţ cu ridicata şi comerţ cu amănuntul în aceeaşi structură de vânzare, respectiv suprafaţă de vânzare, cu amendă de la 2.000 lei la 10.000 lei şi cu interzicerea uneia dintre cele două activităţi;
23. desfăşurarea oricărui exerciţiu comercial în perioada suspendării activităţii comerciale, cu amenda prevăzută la pct. 1 lit. a)-e), caz în care limitele minime şi maxime se dublează, iar veniturile realizate ilicit în perioada dintre data suspendării activităţii comerciale şi momentul constatării contravenţiei se confiscă şi se fac venit la bugetul de stat.

Art. 81. - Aplicare.
În termen de 18 luni de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe comercianţii care desfăşoară activităţi de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă sunt obligaţi să solicite autorizarea exerciţiilor comerciale în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe.

Norma metodologică de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă din 20.03.2003
Art. 6. - (1) Comerţul în zone publice se desfăşoară în structuri de vânzare cu sediu fix sau ambulant.
(2) Exercitarea activităţii de comercializare în zone publice este supusă acordului autorităţilor administraţiilor publice locale sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz, cu respectarea regulamentelor proprii ale acestora şi a planurilor de urbanism.
(3) Prevederile alin. (2) se aplică şi în cazul transferului, mutării sau extinderii unui exerciţiu comercial, precum şi în cazul modificărilor aduse structurii de vânzare

NORME METODOLOGICE:
1. În conformitate cu prevederile ordonanţei, pe teritoriul României pot desfăşura unul sau mai multe exerciţii comerciale persoanele fizice şi juridice care îndeplinesc următoarele condiţii:
c) deţin autorizaţiile de funcţionare eliberate în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
d) au acordul primarului comunei, oraşului, municipiului sau sectorului municipiului Bucureşti pentru exercitarea activităţilor comerciale în zone publice în structuri de vânzare cu sediu fix sau ambulant, permanent sau, după caz, sezonier.

2. Persoanele juridice, respectiv societăţile comerciale, regiile autonome şi organizaţiile cooperatiste, se autorizează în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 76/2001 (abrogat) privind simplificarea unor formalităţi administrative pentru înregistrarea şi autorizarea funcţionării comercianţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
3. Persoanele fizice şi asociaţiile familiale se autorizează în conformitate cu prevederile Legii nr. 507/2002 (abrogat) privind organizarea şi desfăşurarea unor activităţi economice de către persoane fizice şi ale Hotărârii Guvernului nr. 58/2003 (abrogat) pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 507/2002 privind organizarea şi desfăşurarea unor activităţi economice de către persoane fizice


Obligaţiile şi răspunderile autorităţilor
administraţiei publice centrale şi locale

Art. 13. - Autorităţile administraţiei publice asigură dezvoltarea armonioasă a reţelei şi tipurilor de distribuţie şi promovarea întreprinderilor mici şi mijlocii cu activitate de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă.
Art. 14. - (1) Autorităţile administraţiei publice locale stabilesc strategia de dezvoltare a reţelei de distribuţie, având drept obiective:
a) sprijinirea creării unei reţele de distribuţie care să asigure servicii de calitate consumatorilor şi care să răspundă necesităţilor de consum ale acestora şi marcarea acesteia în documentaţiile de urbanism întocmite;
b) dezvoltarea armonioasă a reţelei şi tipurilor de distribuţie cu respectarea principiului liberei concurenţe;
c) armonizarea principiilor urbanismului cu cele de mediu;
d) protejarea patrimoniului arhitectural, istoric şi de mediu prin menţinerea caracterului sitului;
e) dezvoltarea şi revigorarea reţelei de distribuţie în zonele montane, rurale şi defavorizate şi susţinerea creării de servicii de piaţă în aceste zone;
f) stimularea dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii cu activitate comercială în scopul creşterii competitivităţii acestora şi gradului de ocupare a forţei de muncă;
g) asigurarea şi dezvoltarea unui sistem de baze de date privind reţeaua de distribuţie;
h) respectarea legislaţiei în vigoare din domeniul urbanismului pentru structurile de vânzare şi de prestări de servicii de piaţă.
(2) Autorităţile administraţiei publice locale stabilesc criteriile de dezvoltare urbanistică a sectorului comercial pentru determinarea:
a) suprafeţelor destinate activităţilor comerciale, în special pentru cele cu structuri de vânzare cu suprafaţă medie şi mare;
b) modului de încadrare a suprafeţelor structurilor de vânzare pentru protejarea lucrărilor de artă, a edificiilor cu valoare arhitectonică, istorică sau arheologică, precum şi a mediului în centrele istorice şi în localităţile de interes turistic;
c) amplasamentelor spaţiilor de parcare aferente diverselor structuri de vânzare, conform reglementărilor legale în vigoare.
(3) Autorităţile administraţiei publice locale asigură corelarea autorizării desfăşurării unui exerciţiu comercial într-o structură de vânzare, cu conţinutul certificatului de urbanism şi al autorizaţiei de construire.
(4) Autorităţile administraţiei publice locale, în stabilirea strategiei de dezvoltare conform alin. (1), au în vedere următoarele caracteristici teritoriale:
a) zone urbane omogene, prin realizarea unei corelări integrate între centru şi periferie;
b) zone periferice pentru care trebuie individualizate criterii de dezvoltare omogenă, în scopul integrării acestora într-un cadru urbanistic coerent;
c) centre istorice, în scopul promovării unor activităţi comerciale adecvate şi al protejării zonelor cu valoare istorică şi artistică;
d) zone cu mică concentrare demografică, în scopul dezvoltării şi/sau îmbunătăţirii infrastructurii;
e) zone situate pe traseele autostrăzilor şi drumurilor naţionale, în scopul dezvoltării structurilor de vânzare;
f) zone defavorizate.
(5) În zonele publice autorităţile administraţiei publice locale, în scopul satisfacerii intereselor consumatorilor, stabilesc, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare:
a) criteriile generale ce trebuie respectate în determinarea zonelor şi amplasamentelor structurilor de vânzare din localităţi;
b) modalităţile de organizare a pieţelor şi târgurilor;
c) periodicitatea şi tipologia pieţelor şi târgurilor;
d) criteriile de atribuire a amplasamentelor structurilor de vânzare.
(6) În scopul promovării şi protejării activităţii comerciale în zonele periferice ale oraşelor, precum şi în zonele rurale, montane sau defavorizate, autorităţile administraţiei publice locale, prin hotărâri ale consiliilor locale, pot acorda, în condiţiile legii, înlesniri la plata impozitelor şi taxelor datorate bugetelor locale.
(7) Pentru elaborarea strategiilor şi criteriilor, conform prezentului articol, autorităţile administraţiei publice locale consultă asociaţiile profesionale, asociaţiile consumatorilor, organizaţiile patronale, reprezentanţi ai societăţilor comerciale şi ai camerelor de comerţ şi industrie teritoriale.
Art. 15. - Pentru zone sau edificii cu valoare arhitectonică, istorică sau arheologică şi pentru zone turistice, autorităţile administraţiei publice locale pot acorda, în limita competenţelor legale, facilităţi financiare comercianţilor care contribuie prin efort propriu la reabilitarea sau la restaurarea acestora.
Art. 16. - (1) Autorităţile administraţiei publice, camerele de comerţ şi industrie şi societăţile comerciale, precum şi alte persoane fizice sau juridice interesate pot să organizeze cursuri de pregătire şi perfecţionare profesională în domeniul comercializării produselor şi serviciilor de piaţă prevăzute în anexa nr. 3, cu condiţia ca acestea să fie autorizate conform legislaţiei în vigoare.
(2) Cursul profesional va conţine ca obiecte de studiu materii adecvate pentru a garanta însuşirea normelor şi reglementărilor cu privire la sănătatea, securitatea şi informarea consumatorilor, la comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, precum şi însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă.
Art. 171. - Examinarea şi avizarea implantării structurilor de vânzare cu suprafaţă mare se vor realiza pe baza criteriilor elaborate de către ministerul cu atribuţii în domeniul comerţului interior.
Articolul 17 se abrogă. (Legea nr. 650/2002)

andra

Re: autorizatie functionare -primarie

Post by andra » 12 Apr 2016, 12:26

Noi avem sediul social in sect 6; cod CAEN 4669-Comert cu ridicata si 5210 - depozitari. An de an faceam demersuri la primaria sect 6 pentru a obtine autorizatie de functionare. Anul acesta am mers sa depun actele din nou (la 31.12.2015 expirase vechea autorizare) si am aflat ca mai nou , potrivit Legii 227/2015 privind Codul Fiscal (dupa incendiul din Colectiv) nu mai elibereaza ei actul - cel putin in cazul nostru. Mi-au indicat cateva nr de telefon unde pot afla mai multe informatii : 0376204421 ; 0376204525; 0376204526. In adresa primita de la Primaria sect6 se precizeaza OG 99 /2000 actualizata prin Ord. 337/2007 (rev.2) - emis de Inst. National de Statistica.

Guest

Re: autorizatie functionare -primarie

Post by Guest » 12 May 2016, 17:36

CODUL FISCAL din 8 septembrie 2015 (Legea 227/2015)

Art. 475: Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor pentru desfăşurarea unor activităţi

(3)Persoanele a căror activitate este înregistrată în grupele CAEN 561 - Restaurante, 563 - Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor şi 932 - Alte activităţi recreative şi distractive, potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN, actualizată prin Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN, datorează bugetului local al comunei, oraşului sau municipiului, după caz, în a cărui rază administrativ-teritorială se desfăşoară activitatea, o taxă pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei privind desfăşurarea acestor activităţi, în funcţie de suprafaţa aferentă activităţilor respective, în sumă de:
a)până la 4.000 lei, pentru o suprafaţă de până la 500 m2, inclusiv;
b)până la 8.000 lei pentru o suprafaţă mai mare de 500 m2.

(5)Autorizaţia privind desfăşurarea activităţilor prevăzute la alin. (3), în cazul în care persoana îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege, se emite de către primarul în a cărui rază de competenţă se află sediul sau punctul de lucru.

Debitor

Re: autorizatie functionare -primarie

Post by Debitor » 29 Aug 2016, 16:52

Detin o societate comerciala inca din anul 2003.De curand am primit o decizie de impunere prin care mi se pretind restante si majorari pentru eliberare/vizare anuala autorizatie funct.elib de primarie....Mentionezca nu am stiut ca am nevoie de o astfel de aut. si nu mi se pare corect sa mi se ceara penalizari si restante pe 3 ani in urma...Am dreptate????
Multumesc

slice

Re: autorizatie functionare -primarie

Post by slice » 22 Nov 2016, 16:42

Dupa cate am vazut, in anexa la OG 99/2000 nu s-a facut recodificarea codurilor CAEN.

De exemplu, ce ma intereseaza pe mine, art. 3, alin. 3, lit. a) prevede ca OG nu se aplica pentru comercializare ".... dispozitive medicale".
Ori, activitatea pe care prestez eu, 4774, "comert cu amanuntul al articolelor medicale si ortopedice in magazine specializate" , prin fostul cod CAEN 5232, in care intra si dispozitivele medicale, este inclusa in anexa de la final.

Ideea este ca in 5232 sau actualul 4774 intra CLAR si comertul cu dispozitive medicale.

Pana la urma, se aplica art. 3, pct. 3, lit. a) sau anexa la OG?

Guest

Re: raspuns

Post by Guest » 29 Nov 2016, 17:50

sofia wrote:Punctele de lucru au fost inregistrate la registrul comertului inca din 2002 si nici nu s-a pus problema ca ar fi necesara vreo autorizatie de la primarie.
Ce lege ma obliga sa obtin autorizatie de functionare de la primarie ?
Vizarea anuala a localurilor de alimentatie publica se face in baza legii 277 si anume Codul Fiscal

cretupaulpetru

Re: raspuns

Post by cretupaulpetru » 29 Nov 2016, 17:56

Vizitator wrote:
sofia wrote:Punctele de lucru au fost inregistrate la registrul comertului inca din 2002 si nici nu s-a pus problema ca ar fi necesara vreo autorizatie de la primarie.
Ce lege ma obliga sa obtin autorizatie de functionare de la primarie ?
Vizarea anuala a localurilor de alimentatie publica se face in baza legii 277 si anume Codul Fiscal
Sunt consilier local intr o administratie publica si in calitatea mea nu deschid gurita pana nu despic articolele de lege de a fir a par. Multe imi par si mie o tampenie dar nu noi elaboram legi ci doar le aplicam. La noi taxa de reautorizare am stabilit o la 300 lei , taxa de afisaj 34 lei/metru patrat iar taxa de orar este intradevar ilegala si incerc sa o elimin deoarece a fost emisa de un consiliu inainte de a ajunge eu in acesta institutie.

emilia camdeviren

Re: autorizatie functionare -primarie

Post by emilia camdeviren » 16 Aug 2017, 10:57

Buna ziua
unde se autorizeaza codul CAEN 3299/2219/7410 ,Primaria sector 6 ,a dat raspuns ca ei nu mai elibereaza acordul de functionare pentru aceste coduri CAEN enumerate mai sus ,au tecut nr de telefon pentru informatii 0376/204421;0376/204525;0376/204526 dar nu raspunde nimeni ,daca stie cineva sa ma lamureasca

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests