Ce pot sa fac?

Discutii privind Dreptul Civil, Noul Cod Civil si Noul Cod de Procedura Civila
Post Reply
luc4s

Ce pot sa fac?

Post by luc4s » 03 May 2008, 22:36

Am cumparat in luna iulie un radiator AC.(am avut un accident si cel vechi s-a spart)
La cumparare, nu mi s-a dat decat bonul fiscal , si nu am solicitat garantie pentru ca nu ma gandeam ca ar putea avea vreo problema.
Il incarc cu freon, merge, baga aer rece, asa ca nu mi-am facut nici o problema.
A trecut iarna, si intr-o zi calduroasa de aprilie am dat drumul la AC.
Nu mergea.
ma duc la baiatul ala si vede ca nu am presiune.
Se uita face o presiune in vid, baga pastile de contrast, nu vede nici o scurgere.
Mi-l incarca cu freon, si cand merg la verificare(lucru omis anul trecut, la prima incarcare), vad ca am 4 locuri prin care imi curge lichid(un fel de pori).
Asta imi spune ca nu imi poate suda asa ceva, pt ca sunt f fini.
Asta a fost preambulul. :)
Ajung la magazin, in conditiile in care nu mai am bonul fiscal.
De obicei strang tot, dar cand l-am luat eram in pantaloni scurti si nu mai stiu unde l-am pus.
Il rog pe neamul prost sa se uite la role, pt ca imi amintesc perioada cand l-am cumparat si cat am dat pe el, dar asta imi spune ca nu se poate si sa vin eu cu bon.
Marletele vrea sa nu se mai complice cu garantia, pt ca la randul sau trb sa o ceara de la cel care l-a aprovizionat.
dati-mi o idee, ce sa fac, ca de-a dracu nu l-as lasa.
Am auzit ca pe fiecare produs e o serie aparte(fiecare radiator are un nr de identificare, in afara de codul de comercializare), dar nu prea cred asa ceva, si degeaba are, daca vanzatorul nu a scris codul ala in hartiile sale.
Stiu ca nici la OPC nu ma baga in seama fara bonul fiscal.
I-am amintit ce angajati a avut atunci, am luat radiatorul si la un pret mai mic, pt ca mi-au spus din greseala pretul la care il luau ei, si apoi mi-au pus adaos mai mic...
Si-a dat seama ca am cumparat de la el, dar fara bon nu vrea sa ma bage in seama.
Am gresit ca nu i-am cerut certificat de garantie, dar eram cu masina varza, numai la asta nu ma gandeam :(
Am 2 martori care au fost cu mine cand am cumparat radiatorul.
E vreo cale prin care sa pot sa-mi revendic garantia?
Multumesc anticipat pentru raspuns. :cafea:

luc4s

Post by luc4s » 04 May 2008, 20:33

Sa inteleg ca am muscat-o? :?

wittmann

Post by wittmann » 05 May 2008, 08:44

Cam da....

agenda

Post by agenda » 05 May 2008, 09:35

din cate am vazut prin cateva legi..protectia consumatorilor, priv. vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, 28/1999 (bonul fiscal) cred ca are sanse mai ales ca aceea garantie este obligatorie pt agentul economic chiar daca nu este ceruta de client.
trebuie insa sa faca dovada ca bunul provine din acel magazin si cred ca se poate la astfel de produse ...poate daca apeleaza la producator pt mai multe detalii

denominatus

Post by denominatus » 04 Jun 2008, 09:20

Pai poti sa mergi la domnul judice si sa-l parasti pe furnizor.
Si in lacramatie sa zici cum ca ai cumparat in perioada..... si-i povestesti tot istoricul.

Si ii ceri sa aduca toata contabilitatea la dosar, pentru a demonstra ca la data de .... a vandut un radiator. :mrgreen:

Desigur, cel mai bine este sa il convoci la o conciliere prealabila, in care sa-i explici ca de-al dracului faci toata chetia asta, ca e inadmisibil un asemenea comportament, reaua vointa se taxeaza, etc. dar ca esti dispus sa renunti daca iti da certificat de garantie si extras din contabilitate dupa bonul fiscal.
Cred ca-ti va da, fiindca nu el plateste pentru garantie, ci producatorul ;)

Altfel, cat costa unul nou, cu factura si garantie?

ursu

Re: Ce pot sa fac?

Post by ursu » 04 Jun 2008, 13:49

Luc4s wrote: am luat radiatorul si la un pret mai mic, pt ca mi-au spus din greseala pretul la care il luau ei
Vezi Lucasule daca te-ai bucurat la pleasca...ai uitat de garantie! :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 25 guests