Page 1 of 1
cati angajati are un birou ?
Posted: 08 May 2007, 11:18
by bertone
Va salut si pe aceasta cale vreau sa va intreb ceva :
exista vreo reglementare legala care stabileste nr. de angajati minim pentru componenta oficiului , biroului sau serviciului ?
Pt ca nu mi se pare normal ca un birou sa aiba 2 angajati cum vad intr-o organigrama .
Repet am studiat si Codul Muncii , mi-a mai zis cineva de 281 / 1993 insa nu am gasit daca exista vreo reglementare legala care sa stabileasca nr. minim de angajati care pot constitui un birou sau un oficiu .
va multumesc anticipat .
Posted: 08 May 2007, 14:12
by valic
Nu exista un numar minim de angajati, singura limitare e la microintreprindere intre 1/9angajati, doar pt. a plati impozit pe venit angajatorul. In rest, nu am auzit.
Posted: 10 May 2007, 19:58
by bibi
vezi ca e ceva .... da pentru functionarii publici...cred ca te referi la numarul minim de angajati pe care trebuie sa ii aiba un birou - serviciu - compatiment - directie etc ( da de ce? vrei vreo indemnizatie de conducere?

)
Re: cati angajati are un birou ?
Posted: 14 Jun 2007, 11:07
by DieHARD
bertone wrote:Va salut si pe aceasta cale vreau sa va intreb ceva :
exista vreo reglementare legala care stabileste nr. de angajati minim pentru componenta oficiului , biroului sau serviciului ?
Pt ca nu mi se pare normal ca un birou sa aiba 2 angajati cum vad intr-o organigrama .
Repet am studiat si Codul Muncii , mi-a mai zis cineva de 281 / 1993 insa nu am gasit daca exista vreo reglementare legala care sa stabileasca nr. minim de angajati care pot constitui un birou sau un oficiu .
va multumesc anticipat .
Depinde de forma de organizare a societatii si de capitalul social;daca firma este cu capital integral privat, patronul poate sa faca si "directie" cu 2 posturi; e treaba lui.
La firmele cu capital de stat sunt niste normative;uite, spre exemplu la mine:
-compartiment - pana la doua posturi, inclusiv;nu impune "sef de compartiment", nu poate exista functie de conducere pentru 2 posturi ci, eventual, un reponsabil de compartiment;
-birou - minim 3 posturi;
-serviciu - minim 5 posturi;
-directie - minim 15 posturi.
Nu cauta in lege pentru ca nun vei gasi.Consiliul de Administratie aproba organigramele cadru la firmele cu capital integral de stat.
Multumit?

Re: cati angajati are un birou ?
Posted: 18 Feb 2010, 12:20
by daniel67
Componenta unui serviciu, birou, directie, este reglementata de Legea nr 188 / 1999 privind statutul functionarilor publici si de OUG nr 229 / 2008.
Tehnic vorbind, un birou este format din 5 posturi de executie, un serviciu este forat din 7 posturi de executie samd....Aceste reglementari nu sunt obligatorii pentru firmele private si din experienta va spun, nici de catre societatile comerciale unde statul este actionar majoritar