comanda prin e-mail - plata cu cardul
Posted: 28 Jul 2006, 14:13
Pentru vanzarea unor bilete de avion prin e-mail, s-a solicitat bancii codul de autorizare.
In contractul dintre banca si vanzator se spune ca cel din urma suporta in intregime riscul neincasarii platii, dar banii intrasera in contul vanzatorului inainte de data zborului. In caz contrar, vanzatorul ar fi anulat biletele de avion.
La aproximativ 2 luni dupa ce banii intrasera in cont, vanzatorul se trezeste cu debit in contul de card. Se intereseaza ce s-a intamplat si i se raspunde ca tranzactiile au fost raportate de catre banca emitenta
ca fiind frauduloase.
Vanzatorul a respectat procedura de acceptare (copia pasaportului, scrisoare de autorizare semnata de detinatorul cardului, copiile cardurilor). In plus, la solicitarea codului de autorizare prin telefon, s-a atras atentia bancii ca exista suspiciuni si s-au solicitat instructiuni. De altfel banca, prin functionarul sau, a putut observa ca primele 2 carduri prezentate de client nu au primit cod de autorizare. La prezentarea urmatoarelor 2 carduri, vanzatorul a cerut asigurari din partea bancii ca nu va intampina nici o problema si a primit asigurari ca atata timp cat s-a primit codul de autorizare totul este in regula.
Vanzatorul a trimis bancii o scrisoare prin care isi expunea punctul de vedere si dezacordul in legatura cu decizia unilaterala de a i se debita contul. Au trecut 3 luni si nici un raspuns.
Ce inseamna aceasta tacere, cum poate fi calificata in afara de lipsa de respect?
Ce poate face vanzatorul pentru a rezolva aceasta situatie?
In contractul dintre banca si vanzator se spune ca cel din urma suporta in intregime riscul neincasarii platii, dar banii intrasera in contul vanzatorului inainte de data zborului. In caz contrar, vanzatorul ar fi anulat biletele de avion.
La aproximativ 2 luni dupa ce banii intrasera in cont, vanzatorul se trezeste cu debit in contul de card. Se intereseaza ce s-a intamplat si i se raspunde ca tranzactiile au fost raportate de catre banca emitenta
ca fiind frauduloase.
Vanzatorul a respectat procedura de acceptare (copia pasaportului, scrisoare de autorizare semnata de detinatorul cardului, copiile cardurilor). In plus, la solicitarea codului de autorizare prin telefon, s-a atras atentia bancii ca exista suspiciuni si s-au solicitat instructiuni. De altfel banca, prin functionarul sau, a putut observa ca primele 2 carduri prezentate de client nu au primit cod de autorizare. La prezentarea urmatoarelor 2 carduri, vanzatorul a cerut asigurari din partea bancii ca nu va intampina nici o problema si a primit asigurari ca atata timp cat s-a primit codul de autorizare totul este in regula.
Vanzatorul a trimis bancii o scrisoare prin care isi expunea punctul de vedere si dezacordul in legatura cu decizia unilaterala de a i se debita contul. Au trecut 3 luni si nici un raspuns.
Ce inseamna aceasta tacere, cum poate fi calificata in afara de lipsa de respect?
Ce poate face vanzatorul pentru a rezolva aceasta situatie?