AHO wrote:
1.ultima practica, 09.2005 sectia c. ad. Inalta C.L. =org. deliberativ si nu are calit. proc., nici macar motivat pe L 213 (revin daca-i cazul cu dec)
1. Probabil te referi la Decizia 4383/20.09.2005.
Parerea mea este ca c.l.
are calitate procesuala pasiva in cazul atacarii actelor sale in contencios administrativ, si nu doar daca reclamant este prefectul, ci oricare din "subiectele de sezina", conform Legii nr.554/2004 (art.1).
In cazul art.12, alin.4 si 5 din Legea 213/1998, c.l. este
reprezentant al unitatii administrativ-teritoriale, ceea ce, evident, nu inseamna ca are calitate procesuala (neputand fi parte ci doar reprezentant si avand posibilitatea de a da, la randul sau, mandat scris, primarului). In acest sens, cred totusi ca,
de lege lata, ICCJ a motivat gresit decizia de mai sus. :?
2. Aici sunt de acord cu Norocel.
3. Regula generala este cea stabilita prin art.25 din Decretul nr.31/1954, regula care admite si exceptii. Nu cunosc, insa, cazuri concrete de asemenea exceptii. Toretic, mai in toate actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea institutiilor subordonate Guvernului se mentioneaza atributia de reprezentare a statului in domeniul de competenta al acelei institutii (ex.:art.3, lit.c din H.G. 83/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei).
De asemenea, conform art.69, alin.1 din Legea nr.215/2001, primarul actioneaza, pe teritoriul comunei sau orasului in care a fost ales, ca reprezentant al statului in exercitarea anumitor atributii, cum ar fi cea de autoritate tutelara.