Page 1 of 1

Investitii cabinet

Posted: 16 Aug 2005, 17:15
by wittmann
Am facut niste investitii mai substantiale la cabinet (parchet laminat, etc.)si nu stiu cum sa ma scad. Am inteles ca peste 4 mil. se face prin amortizare... habar n-am... sunt total pe dinafara la chestiile astea....
Domnii contabili.... astept opiniile d-voastra...

Posted: 16 Aug 2005, 17:20
by croc
8O
adica ce vrei sa spui?

eu intentionez sa ma scad pur si simplu :-x

contabililor :mrgreen: , va rog :(

Posted: 16 Aug 2005, 21:17
by b_42_jim
Si mie mi-e groaza ca am cheltuit anul asta ca la balamuc cu diverse dotari si le-am inregistrat pur si simplu la cheltuieli, desi mijloacele fixe se amortizeaza. Voi studia si eu problema si voi reveni cu o parere (a se citi o voi intreba pe soacra-mea care e contabil, ca e tare lung Codul fiscal).

Posted: 17 Aug 2005, 14:22
by wittmann
Mai, dan chiar nu e nici un contabil pe aici?!

Posted: 17 Aug 2005, 14:25
by nicuvar
E sebi77. Poate nu a observat topicul. Acum e online.

Posted: 17 Aug 2005, 14:39
by aiurel
din cate stiu daca valoarea bunului depaseste 15 mil. ROL atunci devine mijloc fix si se va amortiza.

in cazurile celalalte se scade direct pe cheltuieli.
Incercati sa achizitionati cu facturi cat mai mici si mai multe.

Posted: 18 Aug 2005, 10:54
by sebi77
Scuze acum am vazut topicul

Valoarea de intrare a mijloacelor fixe este de la 01.01.2004 15.000.000lei, conf.Hotarare nr. 1553/2003 din 18/12/2003
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 21 din 12/01/2004


Eu n-as inregistra "dotarile" la cabinet ca mijloace fixe ci ca reparatii capitale imobil ma refer aici la (zugraveli, parchet).

Posted: 18 Aug 2005, 17:24
by wittmann
Deci la aproape 5 milioane, pot trece la cheltuieli...

De ce spui sa trec imbunatatirile ca reparatii capitale?

Posted: 18 Aug 2005, 21:21
by sebi77
Pentru ca asa mi se pare normal.... O zugraveala,schimbare de parchet etc nu are legatura cu mijloace fixe..

Amortizarea se poate face mult mai rapid din cate stiu (s-ar putea totusi sa ma insel) amortizarea se face in 12 luni... Inregistrarea reparatilor capitale se face prin contul "cheltuieli in avans"

Posted: 19 Aug 2005, 18:45
by b_42_jim
Sebi, eu am cumparat diverse aparate (laptop, scanner, imprimanta) si mobilier de birou; astea ar cam trebui sa le amortizez, nu?

Posted: 19 Aug 2005, 19:17
by nicuvar
Aparatele (laptop, scanner, imprimanta) sunt mijloace fixe (daca depasesc 15 mil.ROL) si trebuie amortizate. Mobilierul cred ca intra la obiecte de inventar.

Posted: 20 Aug 2005, 15:05
by sebi77
Asa este .... Nicuvar ce faci? imi iei painea de la gura? :-D :-D

Posted: 20 Aug 2005, 21:30
by wittmann
Sebi, unde gasesc toate astea de care vorbesti (act normativ..)? Vreau si eu sa nu mor prost...

Posted: 22 Aug 2005, 06:12
by serafim
Wittmann - ti-a spus Sebi mai sus Hotararea 1553/2003 publicat in Mof.21/12.01.2004
-dar si pe mine m-a sfatuit contabilul la facturi cu sume mai mici si muuulte.
si eu am facut "reparatii" si am bagat o gramada...sa vad ce-mi zice la finalul lunii...poate-mi da peste degete !!!!