Page 1 of 1

Inca o speta.

Posted: 03 Aug 2005, 07:39
by dinubocos
Se expediaza prin A. un colet ce cuprinde oferta pentru o licitatie. Se specifica atat la predarea pachetului cat chiar si pe pachet ca predarea trebuie facuta inainte de ora 12. A. preda coletul la destinatie la ora 14:04. Termenul limita pentru depunerea ofertelor era la ora 14:00. Oferta mea se respinge ca fiind tardiva. Dupa deschiderea celorlalte oferte se constata ca aveam cel mai mic pret si daca oferta noastra ajungea la timp am fi castigat licitatia. Prin urmare am pierdut o lucrare pentru ca A. a intarziat . Mentionez ca este o firma de curierat foarte cunoscuta.

Pe spatele documentului de expediere sunt tiparite conditii de livrare. Conform acestora, practic A. nu raspunde de nici o pierdere sau prejudiciu.

La semnarea acestui document nu s-a pus in vedere angajatului care a depus coletul sa citeasca aceste conditii. I s-a spus doar: "semnati aici" si cu asta basta.

Spuneti-mi, va rog, opinia voastra: pot in aceste conditii sa obtin despagubiri de la A.?
Pot neutraliza conditiile de livrare pe motiv ca nu mi-au fost comunicate expres?

Posted: 03 Aug 2005, 08:18
by aho
Dupa parerea mea firma de curierat poate fi trasa la rasundere in 2 modalitati:
1. raspundere contractuala dovedind nelegalitatea clz. de nerasundere fiind vorba de culpa grava sau chiar dol;
2. r.c.d. art.1000 alin.3 ramanand de dovedit culpa prepusului in predarea cu intarziere a coletului.

Posted: 03 Aug 2005, 08:58
by croc
contractul incheiat cu A suna in felul urmator:

te platesc sa-mi efectuezi urmatorul transport la adresa X si pana in ora 12;
el zice da, sunt de acord cu ce vrei tu, iti iau banii, dar nu raspund oricum de nimic :mrgreen:

aho le-a vazut si sintetizat bine, sunt de acord cu ea;
cred ca ar merita sa incerci o actiune in raspundere contractuala, pentru inceput;
vei cere valoarea pe care ai pierdut-o ca urmare a atitudinii lor;

bafta! :mrgreen:
si sa ne tii la curent!

Posted: 03 Aug 2005, 09:55
by dinubocos
Motivul pentru care predarea s-a facut cu intarziere a fost acela ca s-ar fi defectat masina lor.
Cred ca trebuie sa merg pe raspundere contractuala deoarece am semnat o comanda, am primit factura si practic am incheiat un contract.

Daca aveti timp sa intrati pe www.dhl.ro veti gasi conditiile de livrare si un capitol foarte interesant despre (ne)raspunderea lor.

Posted: 03 Aug 2005, 20:27
by krisstina
Si pe mine m-a dezamagit DHL, prin lipsa de amabilitate a angajatilor si pentru ca am dat o gramada de bani sa-mi ajunga niste documente la Roma in ziua urmatoare, dar ele au ajuns la Bruxelles.

Mai ieftini si mai seriosi mi s-au parut cei de la UPS.