eu vs angajator
Posted: 15 Jun 2009, 06:58
Propun spre dezbatere un conflict intre mine si angajator, o firma cu aprox 300 angajati, obiect principal de activitate- telecomunicatii.
Nu am sa dau inca nume deoarece e un proces in desfasurare.
Pe scurt, in ordine cronologica, desfasurarea evenimentelor ce au dus la aceasta situatie:
-1 iunie 09- am primit o notificare prin care am fost anuntat ca postul meu a fost restructurat conf art. 65(1) din Codul Muncii.
-5 iunie - am trimis acest e-mail adresat administratorului, directorului executiv si sefilor de departamente:
Domnilor,
In urma notificarii pe care am primit-o si conform regulamentului de ordine interioara al SC xxxx Telecom prin acest e-mail vreau sa va semnalez o situatie conflictuala intre mine si seful meu direct pe linie administrativa, dl G.G.
Divergentele dintre noi au aparut in urma cu un an,imediat dupa ce am solicitat mutarea mea la departamentul Lucrari Civile intr-un post care sa corespunda pregatirii mele profesionale, pozitie din care as fi putut aspira la functia de sef de echipa. Cu timpul am aflat ca aceste posturi nu sunt alocate pe merit ci conform unor criterii ce tin de gradul de rudenie, disponibilitatea la favoruri, co-interese extraprofesionale, fapt ce a dus la o anumita vehementa din partea mea in situatiile in care imi ceream drepturile sau cind semnalam unele nereguli. Sunt convins ca dl G. a facut tot ce a putut la rindul sau cu scopul de a-si proteja interesele personale, iar opinia mea e ca mijloacele sale sunt cel putin neechitabile.
De aceea cer ancheta interna, teste de evaluare profesionala, reorganizare, toate astea in spiritul si litera Codului Muncii si a Regulamentului de ordine interioara inainte de a lua decizia incetarii contractului meu de munca. In caz contrar ma vad nevoit sa apelez la reprezentare juridica cu implicarea ITM-ului si a altor organisme de control.
Va mai aduc la cunostinta ca am urmat 2 cursuri de calificare ca alpinist utilitar recunoscute de Ministerul Muncii dintre care unul chiar la xxxx TELECOM, am atestat de montator la inaltime in telecomunicatii obtinut in SUA, am participat timp de un an la un curs de project manager in Lucrari civile in telecomunicatii tot in SUA, lucrez de cind ma stiu la inaltime asa ca paragrafele bolduite din notificarea pe care am primit-o nu au nici o legatura cu realitatea.
Precizez ca prin acest demers nu urmaresc altceva decit sa parasesc aceasta firma cu capul sus, asa cum am venit.
Cu respect,
B. C.
-6 iun- sunt sunat de R.B. de la Resurse Umane care aprox 30 minute incearca sa ma convinga ca restructurarea mea ar avea baza legala. Cer temeiuri legale, se invoca confidentialitatea datelor, bla-bla.
-8 iun- sunt sunat de M., care se recomanda ca jurist al firmei si alte aprox 30 minute, usor amenintator incearca sa ma convinga de inutilitatea demersului meu. Din nou cer temeiuri legale, bla-bla.
-10iun- primesc o alta notificare prin care sunt anuntat ca exista perspectiva contractarii unor lucrari in cadrul Dep Telecom al SC xxxx si ca firma este dispusa sa renunte la restructurarea postului meu si sunt rugat sa precizez in scris pozitia mea fata de continuarea raporturilor de munca in aceleasi conditii salariale
-12iun- trimit acest raspuns :
Pt. dl A. S.
Domnule administrator,
Prin prezenta certific ca am luat la cunostinta de notificare nr 700/10.06.2009. Pentru clarificare va rog sa confirmati ca prin sintagma "aceleasi conditii salariale" va referiti la salariul de baza(700 RON) + bonus lunar de minim 150 euro +diurnele aferente zilelor lucrate, conditii promise la angajare.
In cazul in care raspunsul dvs este pozitiv inteleg ca notificarea 650/1.06.2009 este nula.
So, tinind cont de faptul ca acel bonus e o modalitate de eludare a fiscalitatii, nu e trecut in contractul de munca si a fost mult diminuat in aprilie si mai pe motiv de criza , cum credeti ca va formula dl administrator un raspuns?
Nu am sa dau inca nume deoarece e un proces in desfasurare.
Pe scurt, in ordine cronologica, desfasurarea evenimentelor ce au dus la aceasta situatie:
-1 iunie 09- am primit o notificare prin care am fost anuntat ca postul meu a fost restructurat conf art. 65(1) din Codul Muncii.
-5 iunie - am trimis acest e-mail adresat administratorului, directorului executiv si sefilor de departamente:
Domnilor,
In urma notificarii pe care am primit-o si conform regulamentului de ordine interioara al SC xxxx Telecom prin acest e-mail vreau sa va semnalez o situatie conflictuala intre mine si seful meu direct pe linie administrativa, dl G.G.
Divergentele dintre noi au aparut in urma cu un an,imediat dupa ce am solicitat mutarea mea la departamentul Lucrari Civile intr-un post care sa corespunda pregatirii mele profesionale, pozitie din care as fi putut aspira la functia de sef de echipa. Cu timpul am aflat ca aceste posturi nu sunt alocate pe merit ci conform unor criterii ce tin de gradul de rudenie, disponibilitatea la favoruri, co-interese extraprofesionale, fapt ce a dus la o anumita vehementa din partea mea in situatiile in care imi ceream drepturile sau cind semnalam unele nereguli. Sunt convins ca dl G. a facut tot ce a putut la rindul sau cu scopul de a-si proteja interesele personale, iar opinia mea e ca mijloacele sale sunt cel putin neechitabile.
De aceea cer ancheta interna, teste de evaluare profesionala, reorganizare, toate astea in spiritul si litera Codului Muncii si a Regulamentului de ordine interioara inainte de a lua decizia incetarii contractului meu de munca. In caz contrar ma vad nevoit sa apelez la reprezentare juridica cu implicarea ITM-ului si a altor organisme de control.
Va mai aduc la cunostinta ca am urmat 2 cursuri de calificare ca alpinist utilitar recunoscute de Ministerul Muncii dintre care unul chiar la xxxx TELECOM, am atestat de montator la inaltime in telecomunicatii obtinut in SUA, am participat timp de un an la un curs de project manager in Lucrari civile in telecomunicatii tot in SUA, lucrez de cind ma stiu la inaltime asa ca paragrafele bolduite din notificarea pe care am primit-o nu au nici o legatura cu realitatea.
Precizez ca prin acest demers nu urmaresc altceva decit sa parasesc aceasta firma cu capul sus, asa cum am venit.
Cu respect,
B. C.
-6 iun- sunt sunat de R.B. de la Resurse Umane care aprox 30 minute incearca sa ma convinga ca restructurarea mea ar avea baza legala. Cer temeiuri legale, se invoca confidentialitatea datelor, bla-bla.
-8 iun- sunt sunat de M., care se recomanda ca jurist al firmei si alte aprox 30 minute, usor amenintator incearca sa ma convinga de inutilitatea demersului meu. Din nou cer temeiuri legale, bla-bla.
-10iun- primesc o alta notificare prin care sunt anuntat ca exista perspectiva contractarii unor lucrari in cadrul Dep Telecom al SC xxxx si ca firma este dispusa sa renunte la restructurarea postului meu si sunt rugat sa precizez in scris pozitia mea fata de continuarea raporturilor de munca in aceleasi conditii salariale
-12iun- trimit acest raspuns :
Pt. dl A. S.
Domnule administrator,
Prin prezenta certific ca am luat la cunostinta de notificare nr 700/10.06.2009. Pentru clarificare va rog sa confirmati ca prin sintagma "aceleasi conditii salariale" va referiti la salariul de baza(700 RON) + bonus lunar de minim 150 euro +diurnele aferente zilelor lucrate, conditii promise la angajare.
In cazul in care raspunsul dvs este pozitiv inteleg ca notificarea 650/1.06.2009 este nula.
So, tinind cont de faptul ca acel bonus e o modalitate de eludare a fiscalitatii, nu e trecut in contractul de munca si a fost mult diminuat in aprilie si mai pe motiv de criza , cum credeti ca va formula dl administrator un raspuns?