Page 1 of 1

Inregistrarea la AFP. Cine?

Posted: 26 Oct 2007, 10:05
by raduvalenaru
In momentul in care o s.r.l. face un act aditional pentru modificarea statutului,prin completarea obiectului de activitate, dupa Incheierea pronuntata de judecatorul delegat la ORC, cine are obligatia sa inscrie aceasta modificare la AFP : ORC-ul prin judecatorul delagat, trimitind Incheierea la APF sau doar reprezentantul societatii?
Exista o prevedere in acest sens si in ce act normativ se regaseste?
Va multumesc.

Posted: 26 Oct 2007, 11:37
by Karmina
Nu stiu daca exista sau nu o prevedere legala in acest sens, pot doar sa-ti spun din practica, faptul ca ORC inainteaza catre ITM, DIRECTIA JUDETEANA A FINATELOR PUBLICE, AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI, etc., noile modificari intervinite in obiectul de activitate, iar acestia, in cazul in care constata ca noul obiect de activitate (potrivit codului CAEN) necesita autorizarea lor, vin in teritoriu si verifica daca sunt, sau nu, indeplinite conditiile prevazute de lege si asumate de reprezentantul societatii prin declaratia pe propria raspundere data la ORC.

Re: Inregistrarea la AFP. Cine?

Posted: 26 Oct 2007, 12:25
by kinga
raduvalenaru wrote:In momentul in care o s.r.l. face un act aditional pentru modificarea statutului,prin completarea obiectului de activitate, dupa Incheierea pronuntata de judecatorul delegat la ORC, cine are obligatia sa inscrie aceasta modificare la AFP : ORC-ul prin judecatorul delagat, trimitind Incheierea la APF sau doar reprezentantul societatii?
Exista o prevedere in acest sens si in ce act normativ se regaseste?
Va multumesc.
ai obligatia sa completezi declaratia 010

:razz: :razz:

Posted: 26 Oct 2007, 13:03
by raduvalenaru
Sarut mana Kinga, dar habar nu am ce inseamna declaratia 010 !!! :oops:

Ma intereseaza daca in anul 1993, exista vreo prevedere in sensul in care, dupa inregistrarea de mentiuni la Registrul comertului, (act aditional de extindere a obiectului de activitate) judecatorul delegat (sau altcineva de la ORC) trebuia sa inscrie(anunte) aceasta modificare la AFP !
Daca era obligatia administratorului srl-ului, in baza carui act normativ trebuia sa faca acest lucru?
:cafea: :cafea: :cafea:

Posted: 26 Oct 2007, 15:33
by kinga
deci..
sa revenim la anul de gratie 1993...

:razz:

in aceasta perioada ORC-ul nu transmitea informatii catre AFP .abia din anul 2000-2001 se transfera baza de date.
Dar, chiar si asa, contribuabilii au obligatia sa completeze o declaratie ( in baza OMFP 262/2007 in prezent e declaratia 010) prin care aduc la cunostinta AFP in mod oficios ca au facut modificari fata de declaratia initiala de inregistrate.
Temeiul legal acum este...
Ordonanta nr. 82/1998
din 25/08/1998
privind inregistrarea fiscala a platitorilor de impozite si taxe


in anul 1993 era in vigoare Hotararea nr. 224/1993
din 21/05/1993
privind atribuirea codului fiscal pentru platitorii de impozite si taxe
Publicat in MOF nr. 118 - 04/06/1993

Art. 5. - Modificarile intervenite in datele declarate initial, inclusiv incetarea activitatii, se comunica organelor fiscale prevazute la art. 1, in mod obligatoriu in termen de 15 zile de la data survenirii acestora.

Posted: 26 Oct 2007, 16:06
by raduvalenaru
Multumesc mult! :floare: :cafea:

Posted: 26 Oct 2007, 16:10
by kinga
cu placere :razz: :razz: