Consiliu Local sau Primarie?

Discutii privind procedura civila
alinutzza

Consiliu Local sau Primarie?

Post by alinutzza » 27 Nov 2007, 23:47

Sunt in ceata deplina. Am nevoie de ajutor. :-(

Reprezint o societate care a prestat servicii catre o "Primarie", care in mod firesc, nu a platit integral suma datorata.
Problema de care m-am izbit este ca nu stiu pe cine sa dau in judecata, pentru ca:
1. Comanda este semnata si insusita de Primar (nu am contract).
2. Factura este emisa pe Primarie.
3. Plata partiala este facuta de Consiliul Local.
Eu ma gandeam sa dau in judecata Consiliul Local (ma gandeam si la executare silita). Are cineva alta idee?

gavril

Post by gavril » 28 Nov 2007, 19:38

conform codului civil .. plata poate fi facuta benevol de orisicine, cu exceptia obligatiilor intuitu personae. asta nu insemna ca platitorul (cu exceptia debitorului si a fidejusorului) are vreo obligatie de plata fata de creditor.
deci ... de ce sa te iei tu de cineva care nu are nici o obligatie de plata fata tine ? e treaba lor daca au vrut sau nu sa faca plata. atata timp cat consiliul local nu ti-a semnat comanda ... atunci nu ai temei juridic sa te iei de ei chiar daca in respectiva comanda ar fi stipulat ca ar fi si ei obligati la vreo plata anume. frectie la picior de lemn.

cine a dat comanda... e obligat sa plateasca. fara doar si poate.

alinutzza

Post by alinutzza » 29 Nov 2007, 16:56

Da, pe de o parte ai dreptate. Da ce ma fac cu factura? - e emisa pe Primarie.
Si cum execut eu Primarul? :mrgreen:
Daca stau sa ma gandesc mai bine - ii dau pe toti in judecata. Sa aleaga instanta pe care vrea :evil: Ma gandesc cu groaza cum juristul va trebui sa invoce lipsa calitatii procesual pasive pentru toata lumea =))

serafim

Post by serafim » 30 Nov 2007, 01:38

conform legii Primaria este reprezentata de Primer astfel daca comanda este insusita de Primar...chemi in judecata Primaria Municipiului sau comunei X prin reprezentantul sau legal Primar IOn Bumbu

serafim

Post by serafim » 30 Nov 2007, 01:45

Art. 67.
(1) Primarul reprezinta comuna sau orasul in relatiile cu alte autoritati publice, cu persoanele fizice sau juridice romane sau straine, precum si in justitie.
(2) Semnul distinctiv al primarului este o esarfa in culorile drapelului national al Romaniei.
(3) Esarfa va fi purtata, in mod obligatoriu, la solemnitati, receptii, ceremonii publice si la celebrarea casatoriilor.
(4) Modelul esarfei se stabileste prin hotarare a Guvernului.

Art. 68.
(1) Primarul indeplineste urmatoarele atributii principale:
a) asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, precum si punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului; dispune masurile necesare si acorda sprijin pentru aplicarea ordinelor si instructiunilor cu caracter normativ ale ministrilor si ale celorlalti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, precum si a hotararilor consiliului judetean;
b) asigura aducerea la indeplinire a hotararilor consiliului local. In situatia in care apreciaza ca o hotarare este ilegala, in termen de 3 zile de la adoptare il sesizeaza pe prefect;
c) poate propune consiliului local consultarea populatiei prin referendum, cu privire la problemele locale de interes deosebit. Pe baza hotararii consiliului local ia masuri pentru organizarea acestei consultari, in conditiile legii;
d) prezinta consiliului local, anual sau ori de cate ori este necesar, informari, privind starea economica si sociala a comunei sau a orasului, in concordanta cu atributiile ce revin autoritatilor administratiei publice locale, precum si informari asupra modului de aducere la indeplinire a hotararilor consiliului local;
e) intocmeste proiectul bugetului local si contul de incheiere a exercitiului bugetar si le supune spre aprobare consiliului local;
f) exercita functia de ordonator principal de credite;
g) verifica, din oficiu sau la cerere, incasarea si cheltuirea sumelor din bugetul local si comunica de indata consiliului local cele constatate;
h) ia masuri pentru prevenirea si limitarea urmarilor calamitatilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, impreuna cu organele specializate ale statului. In acest scop poate mobiliza populatia, agentii economici si institutiile publice din comuna sau din oras, acestea fiind obligate sa execute masurile stabilite in planurile de protectie si interventie elaborate pe tipuri de dezastre;
i) asigura ordinea publica si linistea locuitorilor, prin intermediul politiei, jandarmeriei, gardienilor publici, pompierilor si unitatilor de protectie civila, care au obligatia sa raspunda solicitarilor sale, in conditiile legii;
j) indruma si supravegheaza activitatea gardienilor publici, conform angajamentelor contractuale;
k) ia masurile prevazute de lege cu privire la desfasurarea adunarilor publice;
l) ia masuri de interzicere sau de suspendare a spectacolelor, reprezentatiilor sau a altor manifestari publice care contravin ordinii de drept ori atenteaza la bunele moravuri, la ordinea si linistea publica;
m) controleaza igiena si salubritatea localurilor publice si produselor alimentare puse in vanzare pentru populatie, cu sprijinul serviciilor de specialitate;
n) ia masuri pentru prevenirea si combaterea pericolelor provocate de animale, in conditiile legii;
o) ia masuri pentru elaborarea planului urbanistic general al localitatii si il supune spre aprobare consiliului local; asigura respectarea prevederilor planului urbanistic general, precum si ale planurilor urbanistice zonale si de detaliu;
p) asigura repartizarea locuintelor sociale pe baza hotararii consiliului local;
q) asigura intretinerea si reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei sau a orasului, instalarea semnelor de circulatie, desfasurarea normala a traficului rutier si pietonal, in conditiile legii;
r) exercita controlul asupra activitatilor din targuri, piete, oboare, locuri si parcuri de distractii si ia masuri pentru buna functionare a acestora;
s) conduce serviciile publice locale; asigura functionarea serviciilor de stare civila si de autoritate tutelara; supravegheaza realizarea masurilor de asistenta si ajutor social;
s) indeplineste functia de ofiter de stare civila;
t) emite avizele, acordurile si autorizatiile date in competenta sa prin lege;
t) propune consiliului local spre aprobare, in conditiile legii, organigrama, statul de functii, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare a aparatului propriu de specialitate;
u) numeste si elibereaza din functie, in conditiile legii, personalul din aparatul propriu de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale, cu exceptia secretarului; propune consiliului local numirea si eliberarea din functie, in conditiile legii, a conducatorilor regiilor autonome, ai institutiilor si serviciilor publice de interes local;
v) raspunde de inventarierea si administrarea bunurilor care apartin domeniului public si domeniului privat al comunei sau al orasului;
x) organizeaza evidenta lucrarilor de constructii din localitate si pune la dispozitie autoritatilor administratiei publice centrale rezultatele acestor evidente;
y) ia masuri pentru controlul depozitarii deseurilor menajere, industriale sau de orice fel, pentru asigurarea igienizarii malurilor cursurilor de apa din raza comunei sau a orasului, precum si pentru decolmatarea vailor locale si a podetelor pentru asigurarea scurgerii apelor mari.
(2) Primarul indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau de alte acte normative, precum si insarcinarile date de consiliul local.
asta este p[otrivit L215/2001 cauta legea de mai jos si vezi modificarile.

Legea nr. 286/2006 pentru modificarea si completarea
Legii administratiei publice locale nr. 215/2001
(publicata in Monitorul Oficial nr. 621 din 18 iulie 2006)

serafim

Post by serafim » 30 Nov 2007, 01:49

uite modificarea

58. Articolul 66 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 66.
(1) Primarul indeplineste o functie de autoritate publica.
(2) Primarul asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, precum si punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului, a hotararilor consiliului local; dispune masurile necesare si acorda sprijin pentru aplicarea ordinelor si instructiunilor cu caracter normativ ale ministrilor, ale celorlalti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, ale prefectului, precum si a hotararilor consiliului judetean, in conditiile legii.
(3) Pentru punerea in aplicare a activitatilor date in competenta sa prin actele normative prevazute la alin. (2), primarul beneficiaza de un aparat de specialitate, pe care il conduce.
(4) Aparatul de specialitate al primarului este structurat pe compartimente functionale, in conditiile legii. Compartimentele functionale ale acestuia sunt incadrate cu functionari publici si personal contractual.
(5) Primarul conduce serviciile publice locale."

59. Alineatul (1) al articolului 67 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 67.
(1) Primarul reprezinta unitatea administrativ-teritoriala in relatiile cu alte autoritati publice, cu persoanele fizice sau juridice romane ori straine, precum si in justitie."

60. Articolul 68 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 68.
(1) Primarul indeplineste urmatoarele categorii principale de atributii:
a) atributii exercitate in calitate de reprezentant al statului, in conditiile legii;
b) atributii referitoare la relatia cu consiliul local;
c) atributii referitoare la bugetul local;
d) atributii privind serviciile publice asigurate cetatenilor;
e) alte atributii stabilite prin lege.
(2) In temeiul alin. (1) lit. a), primarul indeplineste functia de ofiter de stare civila si de autoritate tutelara si asigura functionarea serviciilor publice locale de profil, atributii privind organizarea si desfasurarea alegerilor, referendumului si a recensamantului. Primarul indeplineste si alte atributii stabilite prin lege.
(3) In exercitarea atributiilor prevazute la alin. (1) lit. b), primarul:
a) prezinta consiliului local, in primul trimestru, un raport anual privind starea economica, sociala si de mediu a unitatii administrativ-teritoriale;
b) prezinta, la solicitarea consiliului local, alte rapoarte si informari;
c) elaboreaza proiectele de strategii privind starea economica, sociala si de mediu a unitatii administrativteritoriale si le supune aprobarii consiliului local.
(4) In exercitarea atributiilor prevazute la alin. (1) lit. c), primarul:
a) exercita functia de ordonator principal de credite;
b) intocmeste proiectul bugetului local si contul de incheiere a exercitiului bugetar si le supune spre aprobare consiliului local;
c) initiaza, in conditiile legii, negocieri pentru contractarea de imprumuturi si emiterea de titluri de valoare in numele unitatii administrativ-teritoriale;
d) verifica, prin compartimentele de specialitate, corecta inregistrare fiscala a contribuabililor la organul fiscal teritorial, atat a sediului social principal, cat si a sediului secundar.
(5) In exercitarea atributiilor prevazute la alin. (1) lit. d), primarul:
a) coordoneaza realizarea serviciilor publice de interes local, prestate prin intermediul aparatului de specialitate sau prin intermediul organismelor prestatoare de servicii publice si de utilitate publica de interes local;
b) ia masuri pentru prevenirea si, dupa caz, gestionarea situatiilor de urgenta;
c) ia masuri pentru organizarea executarii si executarea in concret a activitatilor din domeniile prevazute la Art. 38 alin. (6) lit. a)-d);
d) ia masuri pentru asigurarea inventarierii, evidentei statistice, inspectiei si controlului efectuarii serviciilor publice de interes local prevazute la Art. 38 alin. (6) lit. a)-d), precum si a bunurilor din patrimoniul public si privat al unitatii administrativ-teritoriale;
e) numeste, sanctioneaza si dispune suspendarea, modificarea si incetarea raporturilor de serviciu sau, dupa caz, a raporturilor de munca, in conditiile legii, pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate, precum si pentru conducatorii institutiilor si serviciilor publice de interes local;
f) asigura elaborarea planurilor urbanistice prevazute de lege, le supune aprobarii consiliului local si actioneaza pentru respectarea prevederilor acestora;
g) emite avizele, acordurile si autorizatiile date in competenta sa prin lege si alte acte normative;
h) asigura realizarea lucrarilor si ia masurile necesare conformarii cu prevederile angajamentelor asumate in procesul de integrare europeana in domeniul protectiei mediului si gospodaririi apelor pentru serviciile furnizate cetatenilor.
(6) Pentru exercitarea corespunzatoare a atributiilor sale, primarul colaboreaza cu serviciile publice deconcentrate ale ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale din unitatile administrativteritoriale, precum si cu consiliul judetean.
(7) Numirea conducatorilor institutiilor si serviciilor publice de interes local se face pe baza concursului organizat potrivit procedurilor si criteriilor aprobate de consiliul local, la propunerea primarului, in conditiile legii. Numirea se face prin dispozitia primarului, avand anexat contractul de management."

61. Alineatul (2) al articolului 69 va avea urmatorul cuprins:

"(2) In aceasta calitate, primarul poate solicita prefectului, in conditiile legii, sprijinul conducatorilor serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale, daca sarcinile ce ii revin nu pot fi rezolvate prin aparatul de specialitate."

piorel

Post by piorel » 30 Nov 2007, 09:37

Au piciorul! Primarul nu are nici o calitate procesuală activă/pasivă. El reprezintă nu ”primăria”, nu Consiliul Local, CI municipiul, oraşul, comuna. Normal că plata a făcut-o primăria... fără personalitate juridică... dar dacă nici unii jurişti nu ştiu asta ce să le mai ceri primarilor, funcţionarilor de la primărie... Nu am făcut aici nici o aluzie.

alinutzza

Post by alinutzza » 30 Nov 2007, 14:16

Sunt un noob ! Recunosc, regret si cer circumstantiere :grin:

observer

Post by observer » 02 Dec 2007, 08:55

Chemi in judecata unitatea administrativ teritoriala. Orasul cracanati reprezentat prin institutia primarului.

Conform Legii 215/2001 art. 21
(1) Unităţile administrativ-teritoriale sunt persoane juridice de drept public, cu capacitate juridică deplină şi patrimoniu propriu. Acestea sunt subiecte juridice de drept fiscal, titulare ale codului de înregistrare fiscală şi ale conturilor deschise la unităţile teritoriale de trezorerie, precum şi la unităţile bancare. Unităţile administrativ-teritoriale sunt titulare ale drepturilor şi obligaţiilor ce decurg din contractele privind administrarea bunurilor care aparţin domeniului public şi privat în care acestea sunt parte, precum şi din raporturile cu alte persoane fizice sau juridice, în condiţiile legii.
(2) În justiţie, unităţile administrativ-teritoriale sunt reprezentate, după caz, de primar sau de preşedintele consiliului judeţean.
Sa nu chemi primaria sau consiliul local ca nu pot sta in judecata.
In rest mult succes

Iulian2033

Post by Iulian2033 » 02 Dec 2007, 09:04

Corect, dar o mica observatie. Institutia primarului suna aiurea. Nu e reglementata prin vreo lege speciala cum este, de exemplu, institutia prefectului.

serafim

Post by serafim » 02 Dec 2007, 23:05

observer wrote:Chemi in judecata unitatea administrativ teritoriala. Orasul cracanati reprezentat prin institutia primarului.

Conform Legii 215/2001 art. 21
(1) Unităţile administrativ-teritoriale sunt persoane juridice de drept public, cu capacitate juridică deplină şi patrimoniu propriu. Acestea sunt subiecte juridice de drept fiscal, titulare ale codului de înregistrare fiscală şi ale conturilor deschise la unităţile teritoriale de trezorerie, precum şi la unităţile bancare. Unităţile administrativ-teritoriale sunt titulare ale drepturilor şi obligaţiilor ce decurg din contractele privind administrarea bunurilor care aparţin domeniului public şi privat în care acestea sunt parte, precum şi din raporturile cu alte persoane fizice sau juridice, în condiţiile legii.
(2) În justiţie, unităţile administrativ-teritoriale sunt reprezentate, după caz, de primar sau de preşedintele consiliului judeţean.
Sa nu chemi primaria sau consiliul local ca nu pot sta in judecata.
In rest mult succes

chemi orasul cracanati (a lui Observer ) PRIN PRIMAR!!!!! sii-l numesti !!!

piorel

Post by piorel » 03 Dec 2007, 08:43

chemi orasul cracanati (a lui Observer ) PRIN PRIMAR!!!!! sii-l numesti !!!
FireÅŸte!

Iulian2033

Post by Iulian2033 » 04 Dec 2007, 12:09

unitatea administrativ teritoriala reprezentata prin primar x-ulescu

wittmann

Post by wittmann » 04 Dec 2007, 12:25

Eu am auzit alta varianta:
municipiul/orasul/comuna X reprezentata de consiliul local al X, prin primar. :?: :?: :?:

piorel

Post by piorel » 04 Dec 2007, 15:51

Wittman, tare formularea. Cred că răspunsul se găseşte în legea administraţiei publice, citind un pic şi din cpc. Sunt convins că judecătorii, în special cei de la contencios ştiu cum stă treaba şi chiar apreciază când un avocat chema corect, pe cine trebuie, în judecată.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 15 guests