retinere autoturism de catre service

Discutii privind alte teme decat cele pentru care exista un forum
Post Reply
dana_lavinia

retinere autoturism de catre service

Post by dana_lavinia » 22 Oct 2008, 06:59

Buna dimineata,

Speta este urmatoarea si vroiam sa-mi spuneti parerile voastre:
Autoturism lovit de catre un alt autoturism.
Se face dosarul de dauna (dauna este suportata de asiguratorul la care celalalt auto avea RCA), se duce la service, se repara, se emite factura care este acceptata la plata de catre asigurator. Totusi, cei din service refuza sa inapoieze masina proprietarului pana ce asiguratorul nu face plata.

Intrebarile mele sunt:

Au dreptul cei din service sa retina masina pana la plata efectiva?
Daca nu, comit ei o infractiune?
Si daca da, care ar fi?

De mentionat este faptul ca masina este proprietatea unei persoane fizice si ca este cumparata cu banii jos, nu in leasing sau rate.

ursu

Post by ursu » 22 Oct 2008, 07:32

Ma gandesc ca si certificatul de inmatriculare l-au oprit!
Nu , nu au acest drept.

Eu personal am patit la fel, doar ca am facut un mare iures, m-am dus cu adresa la ei, prin care i-am avertizat ca nu e legal ce fac si ca direct la OPC ma duc si la Registrul Auto...ca ii plimb prin instanta si pe la Politie, de nu o sa mai aiba timp sa faca service si la alte masini.
Mi-au dat masina, cheile si actele masinii in 5 minute!
Atat timp cat si-au incheiat interventia asupra masinii, am reparat acele daune, trebuie sa o restituie celui care a lasat-o in reparatie acolo.
Contractul dintre asigurator si service nu-l priveste pe client.

Mergi la ei cu mult curaj, ameninta, du-te cu o adresa scrisa pe care le-o fluturi sub nas, amenintandu-i continuu...si o sa rezolvi problema.

Daca nu. OPC..Registrul Auto...cu plangerea penala...este mai greu si...tu vrei amsina ACUM,...nu dupa cateva luni de zile.

In plus, daca asiguratorul a accepta la plata suma de pe deviz, cei de la service isi vor incasa destul de repede banii pe reparatie.

dana_lavinia

Post by dana_lavinia » 22 Oct 2008, 08:01

multumesc pentru raspuns.
Asa ma gandeam si eu, sa le fac o adresa scrisa si daca nu merge sa sun la OPC. La Registrul Auto nu m-am gandit, multumesc pt. pot.

ursu

Post by ursu » 22 Oct 2008, 16:27

Nu, la OPC nu suni! Acolo te duci cu plangerea in manuta si o lasi direct la registratura lor, cu o confirmare pe exemplarul tau.
Si la RAR la fel. Vreau sa-ti spun ca astia de la RA sunt mai rai ca cei de la OPC! Trimit imediat pe cineva sa verifice reclamatia.

maxxim

Re: retinere autoturism de catre service

Post by maxxim » 15 Nov 2008, 10:50

dana_lavinia wrote:Buna dimineata,

Speta este urmatoarea si vroiam sa-mi spuneti parerile voastre:
Autoturism lovit de catre un alt autoturism.
Se face dosarul de dauna (dauna este suportata de asiguratorul la care celalalt auto avea RCA), se duce la service, se repara, se emite factura care este acceptata la plata de catre asigurator. Totusi, cei din service refuza sa inapoieze masina proprietarului pana ce asiguratorul nu face plata.

Intrebarile mele sunt:

Au dreptul cei din service sa retina masina pana la plata efectiva?
Daca nu, comit ei o infractiune?
Si daca da, care ar fi?

De mentionat este faptul ca masina este proprietatea unei persoane fizice si ca este cumparata cu banii jos, nu in leasing sau rate.
S-a semnat vreo comanda la predarea masinii in service? Daca da, existau neste conditii contractuale pe comanda semnata ?

ursu

Post by ursu » 15 Nov 2008, 11:10

Stiu ca intrebarile nu mi-au fost adresate mie dar, am voie sa-mi exprim un pdv:

Aceste "comenzi" care sunt de fapt niste Note de constatare, sunt formulare tip, cam toate unitatile de service auto le au la fel, sunt simple: unitatea service, nr.de comanda, toate datele de identificare a masinii adusa si lasata la service, felul defectiunii (accident, revizie, constatare..)data, ora, efectiunile reclamante de client, defectiunile constatate de service, un necesar de piese.
Singurele "conditii contractuale" din aceasta NC sunt: acordul clientului in privinta reparatiilor si a valorilor estimative necesare reparatiei mentionate tot in aceasta NC.
Semnatura clientului lipseste de cele mai multe ori, fiind o NC incheiata de un mecanic al serviceului sau daca aceasta se regaseste, este o mazgalitura facuta tot de catre mecanic.

maxxim

Post by maxxim » 15 Nov 2008, 11:39

faci confuzie intre nota de constatare emisa de asigurator si comanda pe care asiguratul o da service-ului pentru a executa reparatia :-?

ursu

Post by ursu » 15 Nov 2008, 11:48

Mai sa fie!
Inseamna ca nu mai stiu sa citesc o NC pe care o am in fata!
Nu, cu siguranta nu am facut nicio confuzie. Believe me! :razz:

maxxim

Post by maxxim » 15 Nov 2008, 12:16

nota de constatare a avariilor este un formular al asiguratorului incheiat de reprezentantului acestuia si de asigurat prin care se constata starea masinii si se propun solutiile tehnice de reparare (pe care service-ul tb sa le respecte ca sa-si poata primi plata).
comanda de reparatie este intotdeauna data de catre asigurat! si factura se emite pe numele asiguratului.
asiguratorul face doar plata service-ului pentru asigurat ca obligatie asumata in contractul de asigurare

ursu

Post by ursu » 15 Nov 2008, 13:58

maxxim wrote:nota de constatare a avariilor este un formular al asiguratorului incheiat de reprezentantului.....
Proces-verbal de constatare a pagubelor, nu Nota....
Stiu exact care este diferenta intre..una si..cealalta.
Dar, nu acesta este "fondul"... spetei.

maxxim

Re: retinere autoturism de catre service

Post by maxxim » 15 Nov 2008, 14:09

dana_lavinia wrote:Buna dimineata,

Speta este urmatoarea si vroiam sa-mi spuneti parerile voastre:
Autoturism lovit de catre un alt autoturism.
Se face dosarul de dauna (dauna este suportata de asiguratorul la care celalalt auto avea RCA), se duce la service, se repara, se emite factura care este acceptata la plata de catre asigurator. Totusi, cei din service refuza sa inapoieze masina proprietarului pana ce asiguratorul nu face plata.

Intrebarile mele sunt:

Au dreptul cei din service sa retina masina pana la plata efectiva?
Daca nu, comit ei o infractiune?
Si daca da, care ar fi?

De mentionat este faptul ca masina este proprietatea unei persoane fizice si ca este cumparata cu banii jos, nu in leasing sau rate.
deci exista reparatie facut, factura este emisa si "acceptata la plata de catre asigurator" ce inseamna acest acceptat la plata? exista conventie intre asigurator si service, pentru ca daca nu exista mi se pare ok ca service-ul sa retina masina.

...restul era ca fapt divers si vom vedea relevanta :razz: ...

ursu

Re: retinere autoturism de catre service

Post by ursu » 15 Nov 2008, 14:36

maxxim wrote: exista conventie intre asigurator si service, pentru ca daca nu exista mi se pare ok ca service-ul sa retina masina.
Vrei sa intrebi de fapt daca serviceul este agreat de catre asigurator.
Maxxim, acum la modul cel mai serios, si juridic vorbind, eu personal nu am gasit nicio baza legala care sa-i permita unitatii service sa opreasca o masina reparata in baza unei polite (ca-i ea RCA sau CASCO), pana la momentul in care asiguratorul ii va vira banii in cont.
Este o practica abuziva a acestor serviceuri, care merg la cacialma, tocmai pentru a-l forta pe client sa traga de asigurator sa faca plata mai repede.
Nu m-am confruntat doar o singura data cu aceasta practica ...nelegala, din punctul meu de vedere.
Oricum, decontarile nu dureaza chiar asa de mult....

maxxim

Post by maxxim » 15 Nov 2008, 15:02

hmmm, deci zici ca e abuziva ... de ce intotdeauna clientul sa aiba dreptate? :evil: mie imi plac constructiile complicate... is io mai ciudat...
luam cazul obisnuit, client venit in service cu masina accidentata, se efectueaza repartiile si vine timpul platii:
1. daca as fi service agreat si as avea conventie de plata cu asiguratorul as da drumul masinii in momentul primirii acceptului de plata de la acesta ... si aici putem broda in fct de cat de bun platnic este acel asigurator....
2. daca n-am conventie de plata cu acel asigurator si primesc un accept de plata de la el m-as gandi de 1000 de ori inainte de a da drumul masinii! ... ce valoare are pentru mine, service, acel accept daca io nu am relatie contractuala cu acel asigurator? (relatia contractuala este intre asigurator si asigurat!) cine e persoana care l-a dat (mare importanta!) pentru ce suma? cand va face plata? daca nu plateste repede cat timp pierd pana recuperez banii ?
Asa ca as prefera sa invoc dreptul de retentie asupra masinii si sa nu dau drumul masinii pana primesc plata... altfel as risca sa capat banii foarte tarziu
In practica decontarile se fac ffffffffffffff greu ... chiar dupa sute de zile si multa putere de convingere :razz:

hihi ..asta a fost ca avocat pt service ... data viitoare tin partea asiguratorului! :mrgreen:

ursu

Post by ursu » 15 Nov 2008, 15:29

maxxim wrote: 2. daca n-am conventie de plata cu acel asigurator si primesc un accept de plata de la el m-as gandi de 1000 de ori inainte de a da drumul masinii! ...

In practica decontarile se fac ffffffffffffff greu ... chiar dupa sute de zile si multa putere de convingere :razz:
Stiu unitati service care nici macar nu primesc la reparatie o masina de la un asigurator cu care nu are incheiata o conventie.
De ce sa-i doara capul!

De cate ori am avut pb cu masinile persoanle sau cele de la cabinet, serviceurile respective si-au decontat ffff repede chleltuielile cu masinile primite in service. Cred ca duceau mai putina munca de..convingere, de aia!

Si da, asta cu dreptul de retentie este f buna dar...dupa cum bine stii, cate serviceuri au jurist...ca sa nu mai spun de avocat??? Mai niciunul!

Si mie imi plac f tare constructiile complicate dar asta nu inseamna ca sunt ciudata.....sau sunt?? :razz:

MAXINE

Post by MAXINE » 17 Nov 2008, 17:52

Este o practica abuziva a acestor serviceuri, care merg la cacialma, tocmai pentru a-l forta pe client sa traga de asigurator sa faca plata mai repede.
Nu m-am confruntat doar o singura data cu aceasta practica ...nelegala, din punctul meu de vedere.
Dreptul de retentie este temeiul legal si nu cred ca aici e vorba de existenta sau nu a unui jurist la service.
Atata timp cat exista debitum cum re junctum si obligatia de plata e in bani, nu vad de unde caracterul nelegal al practicii. Nelegale si abuzive sunt amenintarile neintemeiate cu OPC-ul si RAR-ul. Ma tem ca astfel de comportamente genereaza la randul lor abuz.
Ideea este ca daca ai ales calea dosarului de dauna pe RCA-ul celeilalte masini :
A. iti asumi riscul unei intarzieri la plata pentru ca de regula pe CASCO se plateste mai repede pentru ca sunt partenerii tai de contract:
B. fiecare asigurator are o lista de service-uri agreate, cu care, dupa avizare si emiterea facturii plata se face cam fara discutii, daca apelezi la alt service o faci pe barba ta, pentru ca inspectorii de dauna ai asiguratorului au dreptul sa conteste solutia tehnica si pretul;
C. vina apartine societatii de asigurare pt neplata, cu ei trebuie sa te certi, dar daca e una de genul ASIROM sau ASTRA e cam nasol.
Concluzie : binecuvantata fie asigurarea CASCO!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests